آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور هشت

مسکونی قنات کوثر | مهندسین مشاور هشت

مسکونی قنات کوثر
معمار:مهندسین مشاور هشت ( همگون شهر تیناب )

موقعیت:ایران -تهران
وضیعت:
ساخته شده
کاربری :مسکونی
مساحت:۸۱مترمربع
تاریخ:۱۳۹۵
مشاور طراحی:
مهندسین مشاور هشت 
گرافیک: استودیوی هشت
کارفرما:مهندس نیکفر


مسکونی قنات کوثر
مسکونی قنات کوثر

درباره پروژه مسکونی قنات کوثر

کارفرما خواهان طراحی داخلی و نمایی کلاسیک برای ساختمان مسکونی پنج طبقه اش در منطقه تهرانپارس بود. دلیل او برای خواسته اش، رغبت بیشتر مردم به طرح های کلاسیک بود. رسالت ما به عنوان معمار و متخصص در این امر، این بود تا طراحی غنی تری را عرضه کنیم و رغبت و سلیقه کارفرما و مخاطبین آینده ساختمان را به سمت معماری دلنشین تر، با هویت ایرانی و بومی بکشانیم. با توجه به کاربری مسکونی پروژه، آنچه که در طراحی نما اهمیت پیدا می کرد، خوانایی و ایجاد رنگ تعلق و احساس امنیت و آرامش در ساکنین بود.

مصالح

مصالح و رنگ اهمیت ویژه ای در حس مخاطب از نما دارد. از آجر و چوب استفاده کردیم تا بتوانیم احساسی از سکون و امنیت را در مخاطب ایجاد کنیم. با ایده نزدیک شدن به معماری غنی ایرانی، نمادی از فخر و مدین را به نما آوردیم. راه پله در آکس نما بود و تصمیم گرفتیم سایه روشن فخر و مدین را به طور کامل روی راه پله نمایش دهیم. با استفاده از هندسه خودتکرار شونده، پیکسل های فخر و مدین را بزرگ کرده و قسمت های شرق و غرب هر طبقه را به صورت یک پیکسل بزرگ قاب کردیم و سعی کردیم تا ریتمی دلنشین از این پیکسل ها بر روی نما ترکیب کنیم.

ادامه مطلب
چهارراه مخبرالدوله

برای ایجاد رنگ تعلق در نما نیاز به اتفاقی خاص و قوی داشتیم. اتفاقی که در دل کار بنشیند و در عین حال به خلوص و جریان زندگی در نمای مسکونی جان دهد. تراس ها را فیروزه ای کردیم. آسمان سنتی ایرانی را به داخل پیکسل های آجری کشاندیم و آنرا به طور تصادفی در چند تراس تکرار کردیم. در طراحی فضای داخلی از صفحات خالص و خطوط ساده بهره گرفتیم وآجر را هم به فضای داخل وارد کردیم. شکستی های حاصل از جلو نشستن ستون ها را با صفحات صاف پوشاندیم تا فضا را بزرگتر و یکدست نشان دهیم. در طبقه همکف ورودی ساختمان در پارکینگ قرار داشت. ایده ما برای تفکیک ورودی از پارکینگ این بود که مکعبی مجازی تعریف کنیم که سه وجه آن یعنی دیوار ورودی، سقف و کف فیروزه ای شوند و مخاطب را به وضوح به سمت ورودی هدایت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا