ژ. دوبلیسونآپارتمان هابناهای شاخصپروژه بر اساس موقعیت مکانیتهرانکاربریمراکز مسکونیمیراث معماری ایرانی

مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (برج‌های آ. س. پ.)

مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (برج‌های آ. س. پ.)
معماری :
ژ. دوبلیسون

موقعیت : ایران ، تهران 
وضعیت : ساخته شده 
کاربری : مسکونی 
تاریخ : ۱۳۵۴
دوره تاریخی : پهلوی


مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (برج‌های آ. س. پ.)
مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (برج‌های آ. س. پ.)

درباره پروژه مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (برج‌های آ. س. پ.) 

برج‌های A.S.P که از نام خانوادگی سه شریک اصلی این شرکت (اسدی، سلطانی و پناه‌پور) برگرفته شده، در سالیان متمادی میزبان شخصیت‌های معتبری در تاریخ ایران بوده که امیرعباس هویدا و شاهپور بختیار (نخست وزیران محمدرضا شاه پهلوی) از مهمترین آنها می‌باشند. فرح دیبا روبان افتتاح آن را در سال بهره‌برداری آن برید. همچنین مساحت محوطه‌سازی پروژه بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع است که امروزه یکی از فضاهای جمعی معتبر شهر تهران به حساب می‌آید.

مجتمع مسکونی

مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (موسوم به برج‎های آ.س.پ یا ساختمان‎های آ.س.پ) یکی از بزرگ‎ترین و قدیمی‎ترین مجتمع‎های مسکونی تهران است که از سه برج ۲۳ طبقه (برج‎های A-S-P) تشکیل شده است. این سه برج از جمله ساختمان‌های بلندی هستند که در اوایل دهه ۱۳۵۰ به دنبال برنامه‌های «مدرنیزاسیون پایتخت» به همراه چند برج دیگر بنا شدند.

موقعیت 

مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک در منطقه ۶ شهرداری تهران، ضلع شمالی برج بین‌المللی تهران و بزرگراه حکیم، ضلع غربی بزرگراه کردستان، ضلع شرقی بلوار آزادگان، ضلع جنوبی خیابان ایران‎شناسی، شمال غربی محله یوسف‎آباد، جنوب محله شیراز، جنوب شرقی شهرک والفجر بنا شده است. این برج در طبقه همکف خود دارای فروشگاه و مغازه‌های زیادی است که نیاز ساکنان آن را به هر چیزی مرتفع می سازد و ساکنان آن برای خرید مایحتاج روزانه خود نیازی به خروج از این برج ندارند. در این برج کافی شاپ‌ها و رستوران‌های باکفیتی است که علاوه بر خود ساکنان، روزانه افراد بسیار زیادی از دیگر نقاظ شهر به آن‌ها سر می زنند.

ادامه مطلب
مسابقه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن | واو استودیو

امکانات مجموعه 

این مجموعه ضمن برخورداری از بالاترین استانداردهای ساختمانی از امکانات مطلوب فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و رفاهی همچون استخر، مهدکودک، باشگاه، مرکز خرید و رستوران برخوردار است. مجموعه A.S.P دارای ۲۵۰ واحد آپارتمانی و ۱۲۰ واحد آپارتمانی ویلایی و ۱۴۰ واحد تجاری و ۵۷۰ واحد انباری و پارکینگ است و از سه برج تشکیل شده که برای دسترسی به طبقات هر برج ۴ آسانسور پیش‌بینی شده است. با گذشت بیش از ۲۵ سال از زمان اجرا، این پروژه کماکان در زمره بهترین ساختمان‌های بلندمرتبه قرار دارد. این پروژه در سال ۴۹ آغاز و پس از ۷۲ ماه در سال ۵۴ به پایان رسید. هم‌چنین مساحت محوطه‌سازی پروژه بالغ بر ۱۱هزار مترمربع است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا