استودیو CAATپراگپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتپل هاپیشنهاد رقابتدفاترراشاکیانیصنعتی و زیرساختطرح پیشنهادی مسابقهکاربریمعمارانمهدی کامبوزیا

پل پراگ | Caat studio

پل پراگ
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا، راشاکیانی )

موقعیت: جمهوری چک، پراگ
وضعیت
: پیشنهاد رقابت
کاربری: پل
محقق پروژه: علی قروقی، برنا احمدی، پریسا میر صادقی، سیاوش جرایدی


پل پراگ
پل پراگ

مشخصات پروژه پل پراگ

هدف از این مسابقه تعریف یک نوع شناسی مسکونی جدید در حومه منطقه تاریخی پراگ است که ترکیبی از مسیر عبور از رودخانه و واحدهای مسکونی بالای رودخانه ولتاوا است. این فرصت تیم طراحی را ترغیب كرد تا پیشنهاد جدیدی به فضای شهری پراگ ارائه دهند و جامعه ای سرزنده و پر جنب و جوش را ایجاد كنند كه با استفاده از فعالیتهای اجتماعی در فضایی پویا به هر دو طرف رودخانه ولتاوا بپیوندد. آماده سازی زمینه برای مردم و تعامل برای انجام ، از مقیاس های کوچک و فعالیت های شخصی گرفته تا مقیاس های بزرگ و رویدادهای اجتماعی که پتانسیل های محله را به زندگی زنده می کند و دامنه گسترده ای از تجربیات را از موارد ملموس گرفته تا برخی درگیری نامشخص و خارق العاده در محیط اطراف و به تبع آن باعث افزایش کیفیت زندگی در جامعه محله می شود. بازنگری در مورد چگونگی ادغام نوع شناسی رسمی مسکونی به عنوان واحدهای مجزا و فضاهای شهری ، باعث ترکیبی از مسیرهای پل و فضاهای مسکونی به شکلی است که بیانگر سکانسهای زندگی و رویدادهای اجتماعی مردم است ، این سازمان فضاها سواحل رودخانه را به روشی انعطاف پذیر پیوند می دهد.

فضای شهری

که با تعامل و فرصت های زندگی روزمره در زمینه پراگ ، کیفیت فضا را به حداکثر می رساند. جستجو در روشی که از تجربه اقامتگاه می توان از وقایع شهری و فعالیت های اجتماعی بهره مند شد ، منجر به ایجاد یک پویای پویا بین سطوح مختلف حریم خصوصی و عمومی با استفاده از گزینه های دسترسی ، مشاهده راهروها و پسوندهای فضای شهری شد. در ابعاد رسمی طراحی ، این پل به عنوان پسوندی از سطح شهری که شهر را از هر دو طرف رودخانه Vltava ادغام می کند ، به جای اتصال خطی بین دو POINT ، تعریف شده و یک پل حلقه دایره ای دوتایی ایجاد کرده است که به صورت مکانی پیچ و تاب و جلوه های ویژه گرافیکی را ایجاد می کند. شهر ، عمومی و خانه ،خصوصی. با توجه به بافت تاریخی و محدودیت ارتفاع سایت ، به جای اینکه به طور معمول واحدهای مسکونی را در یک نوع شناسی مرتفع مانند برج قرار دهید ، بر فراز رودخانه و واحدهای مستقر در سازمان افقی کم ارتفاع که رو به پلاک مرکزی شهری قرار دارند خم شده است.

 

ادامه مطلب
رستوران تاچ | گروه معماری آراد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا