پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتچشم انداز و شهرسازیحبیبه مجدآبادیدفاتردفتر معماری حبیبه مجدآبادیفضای عمومیکاربریکانسپتلوشانمراکز تجاریمرکز خریدمعماران

مجموعه لونار | حبیبه مجدآبادی 

مجموعه لونار
معمار: حبیبه مجدآبادی 

موقعیت: ایران، لوشان
وضیعت: کانسپت
مساحت زمین: ۱۰۰۰۰ مترمربع
کاربری: تجاری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۷
همکاران طراحی: کیانووش دهکردی ، آریا بجروانی ، آرمان مرتضایی
سازه و متریال: بتن رنگدانه 
ارتفاع ساختمان: ۱۲ متر
ارتفاع گنبد: ۲۴ متر
مساحت لنداسکیپ: ۴۵۰۰۰ مترمربع
ظرفیت پارکینگ: ۳۰۰ ماشین


مجموعه لونار
مجموعه لونار

مشخصات پروژه مجموعه لونار

این ایستگاه یکپارچه خرده فروشی و اقامتی-سوخت در کنار جاده ای که قزوین را به رشت متصل می کند در قلب منطقه ای خشک و گرم فلات ایران واقع شده است. این مجموعه شامل مساحت ۴۵۰۰۰ متر مربع است و ردپای این ساختمان فقط ۷۵۰۰ متر مربع را اشغال می کند این مجتمع شامل یک پمپ بنزین ، اسکان ، رستوران ، پارکینگ و فروشگاه های خرده فروشی برای صنایع دستی محلی و محصولات غذایی است. این پروژه در دره لوشان به عنوان یک هنر سرزمینی ، تراس پانوراما و بازار طراحی شده است. شکل زومورفیک با افق ماه از معماری فرانسوی با محوریت معماری حبیبه مجدآبادی مربوط به مورفولوژی زمین و با معماری بومی مناطق گرم و خشک مرکزی ایران است. 

اگرچه ظاهراً این ساختمان از هر نوع شناسی تلفیقی پیروی نمی کند ، اما سازمان ویژه آن و چراغ های باریک شکل شکل ، بازارهای سنتی را به یاد می آورد. سقف قابل صعود یکی از ویژگی های  معماری اتوختون در نواحی تاریخی است ، سقف ها نوعی پلاک عمومی را تشکیل می دهند که در آن مردم از یک خانه به خانه دیگر جمع می شوند و قدم می زنند. ورودی بخش مهمی از ساختمان است. این مکان گذر است و طبق روایات آداب و رسوم پیرامون باید گسترده و سایه دار باشد. در این ساختمان ، ورودی به دست می آید سطح پشت بام را با خم شدن به پایین امتحان کنید. معمار با استفاده کمتری از دهانه ها ،

ادامه مطلب
مجموعه اُ پارک | دفتر معماری کانسپت

حبیبه ادعا می کند

من سایه ها را طراحی می کنم ، نه نور. طی هزار سال گذشته ، افراد وابسته به ایران نمای ساختمان را به گونه ای واگذار کرده اند که سایه هایی بر روی پوست بیرونی ایجاد کرده و نور طبیعی ورودی به فضاهای داخلی را تعدیل می کنند. در بازارهای سنتی ، چراغهای نقطه ای بصورت خطی ترتیب داده می شوند تا فضای داخلی را سامان دهند و جهت گیری را تسهیل کنند ، در اینجا با روشی مشابه ، نوری که از بالا می آید ، فضای داخلی را سازماندهی می کند. رنگ و بافت نهایی مجموعه قمری حبیبه مجدآبادی با محیط اطراف هماهنگ است ، مواد اصلی بتن رنگدانه است ، اما شبیه به یک ماده طبیعی مانند کاه گل، خشت و کاه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا