آتیه اکرمیآثار معماری ایرانامیر لک پورلکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانجواد ناصریخورشید مظاهریدفاترساختمان های اداریشیرین مشیریعلی نقوی نمینیفرزانه مجتبویکاربریمعمارانمهندسین مشاور نگین شهر آیندهمیلاد انصافیان

ساختمان اداری پسیان | مهندسین مشاور نگین شهر آینده

ساختمان اداری پسیان
معمار:مهندسین مشاور نگین شهر آینده
(علی نقوی نمینی)

موقعیت :ایران، تهران،خیابان ولیعصر
وضعیت : تکمیل شده
مساحت سایت: ۷۰۳ مترمربع
مساحت ساختمان: ۷۰۰۰ مترمربع
کاربری : اداری
تاریخ: ۱۳۹۶
معماران مسئول: علی نقوی نمینی
همکاران طراحی:آتیه اکرمی، میلاد انصافیان، امیر لک پورلکی، شیرین مشیری، فرزانه مجتبوی، خورشید مظاهری، جواد ناصری
سازه: سهیل آسف
عکاس: فرشید نصرآبادی، هومن مقدم


 

ساختمان اداری پسیان
ساختمان اداری پسیان

درباره پروژه ساختمان اداری پسیان

موقعیت پروژه

ساختمان اداری پسیان، واقع در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان پسیان می باشد.  این ساختمان در زمینی به وسعت ۷۰۳ مترمربع ساخته شده است و شامل ۷طبقه اداری، طبقه همکف که شامل لابی و رستوران است، و ۳ طبقه زیر زمین که پارکینگ قرار گرفته است می باشد. این ساختمان در ابتدا برای کاربری مسکونی طراحی و اجرا شد. اسکلت ساختمان و دیوارکشی آن برمبنای پلان مسکونی  اجرا شد.  پس از تغییر مالک ساختمان، پلان آن نیز تغییر کرد و در نتیجه طراحی اداره مرکزی گروه مهندسی سازه پایدار، با کاربرد اجرایی جدیدش به این شرکت واگذار شد.

روند پروژه

خیابان ولیعصر به عنوان محور اصلی فضای سرسبز تهران، عنصر تاثیرگذار در شکل گیری ایده های اولیه پروژه بود. ساختمان ها طبیعت را از بین برده اند و خیابان ها نیز جایگزین کوچه باغ ها شده است. علی رقم تمام اینها خیابان ولیعصر به عنوان شاهرگ فضای سبز تهران همچنان باقی مانده است. این پروژه فرصتی را برای انتقاد از سازه ها در شهر فراهم می کند. در این پروژه درختان از نما فراتر رفته اند و سرسبزی بر نما چیره شده است و درخت سرو به عنوان نماد باغ در دیوار شهر نقش بسته است. عناصر باغ مانند سرو( نماد)، آب( انعکاس)، هندسه(نظم) در نمای این ساختمان شکل گرفته است. وضوح نما تأثیر آن بر فضا را کاهش داده است و در عوض با انعکاس شهر در نما، توجه را از ساختمان به فضا و گذر زندگی شهری منتقل می کند. طراحی در فضای داخلی و کاری با دیدگاهی متفاوت از جریان اصلی الگوها و نمونه ها انجام می شود. طراحی داخلی نه تنها شامل محیط مربوط به فضای کاری می باشد، بلکه فضاهای اختصاصی برای اوقات فراغت نیز می باشد.

ادامه مطلب
باشگاه فایت باکس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا