آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترسنگدهکاربریگروه معماری ترقی جاهمحمد ترقی جاهمراکز مسکونیمعمارانویلا

خانه عادل

گروه معماری ترقی جاه

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه حانه عادل

خانه عادل
معمار: گروه معماری ترقی جاه ( محمد ترقی جاه)

موقعیت: ایران، سنگده
وضیعت: تکمیل شده
کاربری: مسکونی
مساحت: ۲۴۰ متر مربع

تاریخ ساخت: ۲۰۱۷
همکاران طراحی: م. امین شیرزاد، نادر قنبری ، م. شوروریابی ، گلسا محمودیان
مهندس سازه: رامین مهنادل
مشاور مکانیک / برق: معماران ترقی جاه، معصومه مرادعلی
عکاس: متین سرابی


خانه عادل
خانه عادل

مشخصات پروژه خانه عادل

این پروژه در یک دامنه زیبا از روستای سنگده در شمال کشور واقع شده است. آب و هوای سرد و کوهستانی ، مناظر دیدنی و زمینه نیمه خشک چند ویژگی مثبت این سایت است. یکی از اصلی ترین انتظارات مشتری نسبت به ساختمان وی ، داشتن یک واحد سه خوابه کوچک با حداقل سطح اشغال است که منجر به حیاط بزرگتر ، علاوه بر این ، مشتری خواستار یک مجموعه جدا شده با ورودی جداگانه از سطح پایین سایت است. با ارزیابی برنامه بدنی و تکرارهای مختلف آن ، راه حلی را ارائه دادیم که کل پروژه باید در سه طبقه انجام دهد. طبقه اول که برای زمین بازی و مجموعه ساخته شده است و سطح بالایی نیز برای یک واحد مسکونی سه خوابه طراحی شده است.

با توجه به مساحت برنامه كوچك ، سعي شده است از برنامه هاي پيچيده براي حداكثر استفاده از سطح طبقات و به حداقل رساندن فضاهاي گردشي اجتناب شود. از طرف دیگر ، کشیده (جهت گیری ساختمان شرقی – غربی برای به حداکثر رساندن دسترسی خورشیدی) و طراحی های جمع و جور ساختمان برای این آب و هوا مناسب تر هستند.برای كوتك كردن ، تیم سعی كرده است تا طرحی را بدون تزئینات زیاد و تزئینات طراحی كند تا به فضایی كاركرد و دلپذیر با گردشهای عمودی و ورودی های مرکزی برسد. همچنین تیم با تمرکز روی مسیرها و دسترسی به سایت و دیدگاههای مختلف ، تصمیم گرفت این ساختمان را در ضلع شمال غربی سایت قرار دهد.

ادامه مطلب
صرافی ادیب| دفتر معماری سپهر ادیب
منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا