آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتفریحیتکمیل شدهدفاترکاربریکرجمراکز فرهنگیمعمارانمهندسین مشاور آتی زیست

مجتمع فرهنگی تفریحی سوران | شرکت معماری آتی زیست

مجتمع فرهنگی تفریحی سوران
معمار:شرکت معماری آتی زیست 
( احسان مالکی )

موقعیت:ایران – اتوبان کرج – وردآورد
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :فرهنگی تفریحی
مساحت :۷۶۰۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۸۹
معمار:احسان مالکی
کارفرما :مسعود منصوری


مجتمع فرهنگی تفریحی سوران
مجتمع فرهنگی تفریحی سوران

درباره پروژه مجتمع فرهنگی تفریحی سوران

در این پروژه، خواست کارفرما مبنی بر تغییر کاربری سوله های کارخانه ای متروکه به تالار پذیرایی، چالش بزرگ طراحی را شامل می شود. هرچند تصویر قدیمی از کارخانه های متروکه چندان مورد اقبال واقع نمی گردند؛ اما به هر حال نه تنها خاطره و یاد بناهای گذشته را به دوش می کشند بلکه نشانگر قدرت تخریب گر زمان نیز هستند. دراین نحوه ی روند ساخت و ویرانی، نوعی شگفتی نهفته است. بقایا نه تنها یادآور ساختمان ها هستند؛ بلکه در عین حال دربرگیرنده ی انگیزشی ذهنی برای بازسازی آنها توسط دیگر معماران در آینده می باشند.

از این رو در این ساختمان سعی شده با قرار دادن ستون های انتزاعی در محل ستون های سوله ی قدیمی، آن را تبدیل به خط خاطره ای نموده تا از درون یاد همان بنای قدیمی در ذهن استفاده کنندگان تداعی گردد. یکی از رویکردهای کلی طراحی این اثر هنرمندانه، علاوه بر پرداختن به اصول زیباشناختی، شکل دادن به محیطی مساعد و مطلوب و همچنین اثربخشی مثبت در راستای ایجاد حس آرامش از نتیجه تعامل مصرف کننده با محیط باغ است؛ از این رو طراح سعی نموده تا از طبیعت و بستر اطراف، حداکثر استفاده را برده و تعاملی دوطرفه میان چشم اندازهای درون و برون ایجاد نماید.

 

ادامه مطلب
مسجد سپاهان‌ شهر | مهندسان مشاور فرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 14 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا