آثار معماری ایرانآزمایشگاهبازسازی شدهبهداشتی و درمانیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاتردفتر معماری درک فضاکاربریمازیار جمشیدیمعماران

آزمایشگاه بهار

استودیو درک فضا

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه آزمایشگاه بهار
  • ترکیب قضاهای داخلی

 آزمایشگاه بهار
معمار:
استودیو درک فضا (مهیار جمشیدی)

موقعیت: ایران، تهران، مرزداران
وضیعت: تکمیل شده
مساحت زیربنا: ۲۰۰ مترمربع

کاربری: بهداشتی، درمانی
تاریخ ساخت: ۱۳۹۸
همکاران طراحی: مازیار جمشیدی،تینا الفیده فرد، بهناز محسنی
کارفرما: دکتر محمود یعقوبی
گرافیک : مازیار جمشیدی – صبا صادقپور

عکاس: محمد حسین حمزه لویی


 آزمایشگاه بهار
آزمایشگاه بهار

مشخصات پروژه آزمایشگاه بهار

پروژه ای که “بهار” نامیده می شود ، آزمایشگاهی متفاوت در غرب تهران است. می توان ادعا کرد که برای اولین بار در کشور ما ، یک آزمایشگاه تخصصی با دیدگاه معماری طراحی شده است. این پروژه پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان است. در این پروژه با دو گروه کارمند و مشتری روبرو هستیم. افراد متقاضی این فضا شامل بزرگسالان ، معلولین و کودکان هستند که فضایی برای پاسخگویی به نیازهای آنها به طور جداگانه طراحی شده است. این سالن دارای فضای بازی برای بازی بچه ها و برخی از نیمکت ها و میزها برای زمان انتظار است. با اضافه کردن فضای سبز ، مبلمان بهینه و سقف مناسب و زیبا ، باعث می شویم که وقت خود را در این اتاق سپری کنیم.

به عنوان تقسیم فضاهای کاربردی ، دیوارهای نیمه شفاف با گیاهانی که به عنوان پرده عمل می کنند دیده می شود که در کنار کفپوش یکپارچه کار می کنند تا فضای گسترده ای داشته باشند. از ابتدا سعی شد با استفاده از رنگهای پر جنب و جوش از فضای اداری معمول جلوگیری شود.

ادامه مطلب
ویلای مسکونی سوهانک | کوروش رفیعی

ترکیب قضاهای داخلی

به همین دلیل ما از رنگ زرد استفاده کردیم که دارای شخصیتی شاد ، دقیق و سرزنده با رنگ سبز طبیعی گیاهان است. این رنگ به عنوان عنصر بصری هویت سازمانی مجموعه آزمایشگاه بهار انتخاب شده است تا علاوه بر شخصیت سازی ، این مجموعه را نیز بیشتر تشخیص دهد. خطوط موازی در محور متحرک روی میزها سقف اصلی سالن را پوشش می دهد. صاعقه و سایه سقفی در کنار سیستم صوتی هوشمند سقف هوشمند ، تکرار بیست و چهار ساعت کار در منطقه را کاهش می دهد. سرویس بهداشتی در آزمایشگاه فضای متفاوتی است زیرا توسط بیشتر مشتری ها استفاده می شود.

بنابراین از ارزش فضایی برخوردار است ، این فضا را با ارزش تر می کند از این رو ما سعی کردیم در این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم. این قسمت همچنین حاوی سیستم صدای سقف و فضای سبز است. دریچه تعریف شده برای قرار دادن نمونه ها توسط بیماران در انتهای حمام است که به طور مستقیم به اتاق شستشوی آزمایشگاهی متصل است. به این ترتیب ، هم کارایی و هم قابل خواندن افزایش یافته و مسائل بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا