Gabriel Montañés Arquitectoآپارتمانآثار معماری جهاناسپانیاتکمیل شدهدفاترکاربریمسکونیمنورکاموقعیت مکانیوضعیت

خانه MB

Gabriel Montañés Arquitecto

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه خانه MB
  • ابعاد محدود نقشه
  • Project description of MB House
خانه MB
معمار :
Gabriel Montañés Arquitecto
 
موقعیت: اسپانیا -منورکا
وضیعت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
مساحت: ۵۳۴.۰ m2
تاریخ ساخت: ۲۰۱۷
معمار: Gabriel Montañés Arquitecto
عکاس: Adrià Goula

خانهMB
خانهMB

مشخصات پروژه خانه MB

پروژه این املاک که برای یک خانواده در نظر گرفته شده بود از همان ابتدا برنامه بسیار مشخصی داشت.خانهMB دارای یک فضای باز و بدون مانع است که می تواند اتاق های عمومی را روبرو کند و رو به شرق باشد و حداکثر فضای پنجره را فراهم کند. حمام ها با غرب با حداقل دیافراگم روبرو هستند. بخش آشپزخانه / ناهار خوری به طور کامل به داخل باغ و استخر باز می شود و خود را به یک ایوان با تهویه مناسب برای استفاده در تابستان تبدیل می کند.

یک کلاه فرنگی کشویی امکان کنترل و فیلتر کردن نور خورشید را فراهم می آورد. طبقه اول کاملاً منطقی دارای چهار اتاق خواب با طرح یکسان به سمت شرق است که ۳ حمام رو به غرب دارد. هسته ارتباط عمودی خانه یک فضای دوگانه است که هم نور را تأمین می کند و هم جریان های هوایی را تولید می کند و یک فن بزرگ به این عملکرد کمک می کند. پلکان دسترسی با یک گالری در طبقه اول در حالی که تداوم هر دو طبقه را دارد ادغام می شود.

ادامه مطلب
رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی خرید و فروش مسکن درپایان سال

ابعاد محدود نقشه

ابعاد محدود نقشه به معنای این بود که ما باید از محدودیت های اشغال بسیار آگاه باشیم ، بنابراین یک ساختار جمع و جور طراحی کردیم که باعث کاهش نسبت ها و در نتیجه بهبود عایق حرارتی شود. نجاری چوبی در اتاق خواب ها شامل پنجره های کامپوزیتی است که ضمن جلوگیری از ورود پشه ها ، تهویه را امکان پذیر می کند و همچنین از دیدگاههای واضح و شفاف از بندر ماهون اطمینان می کند.

وسواس ما در مورد تهویه طبیعی منجر به طراحی کرکره هایی شد که کاملاً با نمای شرقی مطابقت داشته و از طریق پیستون های برقی کار می کنند. زیرزمین دارای رختشویی ، گاراژ و حیاط است که نور را فراهم می کند. همچنین یک مخزن آب ۳۵ تنی وجود دارد که آب باران را از پشت بام ساختمان می گیرد. این خانه بیشتر توسط یک استخر کاملاً طبیعی حاوی گیاهان بومی تکمیل شده است که دیوارهای طرح را به هم مرز می کنند تا در تابستان طراوت و رنگ به آن اضافه شود.

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

MB House
Architect: Gabriel Montañés Arquitecto

location: SPAIN, MENORCA
status: completed

user: HOUSES
Area: ۵۳۴.۰ m2
Year: ۲۰۱۷

Architects: Gabriel Montañés Arquitecto
Photographs: Adrià Goula

Project description of MB House

The project for this property intended for a family had a very specific program right from the start. The house boasts an unobstructed open-plan area to house the communal rooms, facing east and allowing maximum window space. The bathrooms face west with minimum apertures. The kitchen/dining section opens out completely into the garden and pool, transforming itself into a well-ventilated porch area for summer use.

ادامه مطلب
موزه ملی نوشتار جهانی| علیرضا کریمی کلور

A sliding pergola allows for the control and filtering of the sunlight. The fully rational first floor has four bedrooms of identical layout facing east, with 3 bathrooms facing west. The house’s vertical communication core is a dual space that provides both light and generates air currents, with a large fan aiding this function. The access staircase merges with a gallery on the first floor while giving continuity to both floors.

The limited dimensions of the plot meant that we had to be very aware of the occupancy restrictions, so we designed a compact structure that reduced ratios and thus improving thermal insulation. The wooden carpentry in the bedrooms includes composite windows that allow for ventilation while preventing mosquitos coming in and also ensuring clear views of Mahón Harbour.

Our obsession with natural ventilation led to us designing shutters that are completely level with the east façade and operated via electric pistons. The basement has a laundry, garage, and courtyard that provides light. There is also a 35-ton water tank that catches rainwater from the building’s roof. The house is further complemented by a completely natural swimming-pool containing indigenous plants that border the walls of the plot to add freshness and color in summer.

 

ادامه مطلب
تور بازدید از «اکو-مسجد» کمبریج برگزار می‌شود
منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا