تأليفاتدو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدارمجلاتمقالات

دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۲)

دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار دوره ۲ شماره ۲ پاییز ۱۳۹۳

فهرست مقالات در  دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار دوره دو شماره ۲

۱- بررسی حس تعلق به مکان در محلات شهر خرم‌آباد | محمد صادق افراسیابی؛ خدارحم بزی؛ سلیمان میرزاپور
 
۲- تعیین رابطه مولفه های روانی، کالبدی و محیطی و ارتقاء رضایتمندی ساکنان مجتمع های مسکونی | نجمه نقیبی؛ سید باقر حسینی
 
۳- برنامه‌ریزی فضای سبز شهری با رویکرد توسعه پایدار (مطالعه موردی: منطقه سه شهر اصفهان) | مسعود سجادی؛ حامد جعفری تهرانی
 
۴ – اندازه شهر و میزان گرایش به رفتارهای وندالیستی در ایران مطالعه موردی: شهرهای شیراز، جهرم و سروستان | امیررضا خاوریان گرمسیر؛ حسین حاتمی نژاد؛ امیر اشنویی؛ محمد صادق افراسیابی
 
۵ – بررسی فرایند جریان هوای داخل و مدلهای تحلیلی آن در سوله های صنعتی کوچک با روش CFD | امید رهایی
 
۶- ارزیابی و تبیین ابعاد دلبستگی مکانی در خیابان بابا افضل شهر کاشان | حسین حاتمی نژاد؛ بهار حبیبیان؛ امیر اشنویی؛ امیررضا خاوریان
 
 

 


چکیده مقاله ۱ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۲)

بررسی حس تعلق به مکان در محلات شهر خرم‌آباد | محمد صادق افراسیابی؛ خدارحم بزی؛ سلیمان میرزاپور

حس تعلق به مکان، یکی از مباحث مهم در برنامه‌ریزی شهری است که در برنامه‌ریزی و توسعه شهرها نقش زیادی می‌تواند ایفا کند. به طوری که حس تعلق بالای شهروندان به محله و شهر خود، از جهات گوناگون برای توسعه و پیشرفت شهرها بسیار سودمند است. تحقیق حاضر به دنبال بررسی مقایسه‌ای محلات مختلف شهر خرم‌آباد از لحاظ حس تعلق مکانی است. 
 

چکیده مقاله ۲ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۲)

تعیین رابطه مولفه های روانی، کالبدی و محیطی و ارتقاء رضایتمندی ساکنان مجتمع های مسکونی | نجمه نقیبی؛ سید باقر حسینی

بررسی میزان رضایتمندی ساکنان مجتمع های مسکونی یکی از مهمترین رویکردهای پژوهش در حوزه مسکن می باشد. یکی از مشکلاتی که در طراحی مجتمع های مسکونی دیده می شود و مسئله ی این تحقیق را شامل می گردد، عدم رضایتمندی ساکنان به دلیل عدم رعایت مفاهیم خلوت، سلسله مراتب فضایی و عدم پیش بینی فضاهای واسط می باشد. 
 

چکیده مقاله ۳ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۲)

برنامه‌ریزی فضای سبز شهری با رویکرد توسعه پایدار (مطالعه موردی: منطقه سه شهر اصفهان) | مسعود سجادی؛ حامد جعفری تهرانی

استفاده بهینه از زمین و برنامه‌ریزی فضای سبز شهری، یکی از مسائل مهم و اساسی در نظام برنامه‌ریزی شهری می‌باشد. با توجه به اهمیت فضای سبز شهری و همچنین افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی که موجب تبدیل فضاهای باز و سبز شهری به سطوح بتنی خشن و نفوذناپذیر شده است، لازم است از روش‌ها و ابزار جدیدی که بتوانند در تصمیم‌گیری به برنامه‌ریزان کمک کنند، استفاده نمود. 
 
دریافت کامل مقاله

ادامه مطلب
دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (2-3)

چکیده مقاله ۴ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۲)

اندازه شهر و میزان گرایش به رفتارهای وندالیستی در ایران مطالعه موردی: شهرهای شیراز، جهرم و سروستان | امیررضا خاوریان گرمسیر؛ حسین حاتمی نژاد؛ امیر اشنویی؛ محمد صادق افراسیابی

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه اندازه شهر و میزان گرایش به رفتارهای وندالیستی در شهرهای ایران صورت پذیرفته و در آن از روش اسنادی و پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق ۳ شهر استان فارس (کلانشهر شیراز، شهر میانی جهرم و شهر کوچک سروستان) بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ می باشد. 
 

چکیده مقاله ۵ 

بررسی فرایند جریان هوای داخل و مدلهای تحلیلی آن در سوله های صنعتی کوچک با روش CFD | امید رهایی

انباشت آلاینده های هوابرد در فضای داخلی اکثر سوله ها و عدم تخلیه موثر هوای آلوده از فضای داخل کارگاههای صنعتی، مسئله ای اساسی برای سلامت کارکنان این کارگاهها می باشد. این درحالی است که استانداردهای متعددی وجود دارند که بر لزوم تهویه صنعتی موثر تاکید فراوان دارند. بهرحال ناکارایی سیستمهای تهویه صنعتی عمومی در سوله های صنعتی کاملا محسوس است و این درحالی است که محاسبات دقیقی از سوی مهندسین مکانیک برای پیش بینی مکنده های موثر تهویه در فضاهای صنعتی صورت میگیرد.

ادامه مطلب
دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (1-2)

چکیده مقاله ۶

دلبستگی مکانی بر پیوندهای محکم مردم و مکان دلالت می‌کند که از عوامل فردی، اجتماعی و کالبدی تاثیر می‌پذیرد و بر تامین نیازهای روحی و کیفیت زیست شهری موثر است. هدف این مقاله بررسی میزان دلبستگی مکانی افراد ساکن و غیرساکن به خیابان باباافضل شهر کاشان و تاثیر متغیرهای فردی، مدت اقامت و تامین مایحتاج از این خیابان بر دلبستگی مکانی به آن و روش تحقیق توصیفی تحلیلی است.  
 

دریافت کامل مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا