آثار معماری ایرانپاویونپروژه بر اساس موقعیت مکانیتکمیل شدهدفاترشرکت واو استودیوکاربریمراکز فرهنگیمعماران

پاویون واو | شرکت واو استودیو

پاویون واو
معمار: شرکت واو استودیو

موقعیت: پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز
وضیعت:
ساخته شده
مساحت:
۲۰مترمربع
کاربری:
فرهنگی
تاریخ:
۱۳۹۵
طرح و ساخت:
شرکت واو استودیو


پاویون واو
پاویون واو

درباره پروژه پاویون واو

درپانزدهمین دوسالانه معماری ونیز به مدیریت هنری آلخاندرو آراونا” گزارش از خط مقدم”، به عنوان موضوع اين دوسالانه انتخاب گرديده است. این موضوع تلاشي است براي گرد هم آوردن تجربيات ، تلاشها و دستاوردهاي معمارانه اي كه جدا از دغدغه هاي زيبا شناسانه در پي پاسخگويي به نيازهاي انسان امروز براي دسترسي به شرايط زيست و کیفیت زندگی بهتر مي باشند.

گروه معماري واو(VAVStudio) به عنوان نخستين گروه مستقل معماري از ايران به دوسالانه ونیز دعوت شد که با چيدماني به نام “و” (AND) در بخش نمایشگاهی آن شركت نمود. اين بخش شامل ٨٨ شركت كننده از سراسر دنيا بود كه به دعوت آلخاندرو آراونا آثار خود را در پاويون مركزي و آرسناله به نمايش گذاردند. “و” (AND) روايت چالشهاي نسلي از معماران ايران است كه در فضاي پس از انقلاب ١٣۵۷ ايران رشد كرد و پس از قريب به سه دهه با رويكردي انتقادي سعي در باز يافتن جايگاه گم شده معماري در خلأ حرفه اي داشت كه خود نتيجه دگرگوني سريع تمامي ساختارهاي سياسي – اجتماعي موجود بود.

ادامه مطلب
طراحی ست مبلمان شهری | مائده ضیاپور

فضاي سياسي و اجتماعي

و سعي دارد از طريق گزارشي تصويري از در هم تنيدگي رخدادهاي فضاي سياسي و اجتماعي اين دوران با محصولات هنري،معماري و شهرسازي ارائه دهد؛ مجموعه اي از خاطرات مشترك نسلي كه همچون زمينه اي است كه همزمان از سويي هويت جمعي اين نسل از معماران را شكل داده است و از ديگر سو سعي دارد هر حركت رهايي بخش را در چنبر حصر خود مهار كند.

“و” گزارشي است از اين خط مقدم و تلاشي است براي اعلان اين واقعيت كه در تقابل با استيلاي كليت صلب و بسته اي كه مشخصه اين دوران بوده، تنها راه پيشبرد اين نبرد پيوند زدن خود با همين زمينه و پذيرفتن ماهيت جمعي اين چالش در عين حفظ تكثر دروني و ذاتي آن بوده است. این چیدمان بازنمایی و روایتی است از دستاوردها و تلاشهای نسل معماران ایرانی بعد از انقلاب ایران و با نگرش انتقادی تر، وضع کنونی معماری ایران را در رابطه با خود و ریشه هایش به تصویر می کشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 13 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا