پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانچشم انداز و شهرسازیحبیبه مجدآبادیدفاتردفتر معماری حبیبه مجدآبادیطراحی شهریطرح پیشنهادی مسابقهکاربریمعماران

دروازه ورودی انرژی اتمی ایران | حبیبه مجدآبادی

دروازه ورودی انرژی اتمی ایران
معمار: حبیبه مجدآبادی 

موقعیت: ایران، تهران
وضیعت: پیشنهاد رقابت
مساحت کل: ۴۰۰۰۰ مترمربع
مساحت دروازه: ۹۵۰ متر مربع
بلندترین ارتفاع: ۲۲ متر
کاربری: فضای شهری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۸
مدل سازی و ارائه: راشد فاتحی ، آریا بجروانی ، مهسا حسینی ، آرمان مرتضایی ، نگار غزنوی ، سیما ودایع خیری


دروازه ورودی انرژی اتمی ایران
دروازه ورودی انرژی اتمی ایران

مشخصات پروژه دروازه ورودی انرژی اتمی ایران

در تیر سال ۲۰۱۸ ، سازمان انرژی اتمی ایران از پنج معمار مشهور ایرانی دعوت کرد تا برای طراحی یک دروازه ورودی بنای یادبود برای ساختمان خود در تهران به رقابت بپردازند. ساختار ورودی نه تنها به عنوان یک نقطه عطف عمل می کرد بلکه امنیت وسایل نقلیه را نیز تأمین می کرد.

این ورودی باید به شکلی ساخته شود که وسایل نقلیه و عابران پیاده از نقاط کور عبور کند.

این سازمان در منطقه غربی تهران در زمینی به مساحت ۴۰۰۰۰۰ متر مربع واقع شده است. پیشنهاد حبیبه مجدآبادی یک مجسمه بزرگ سنگی را به نمایش می گذارد که سر آن به صورت مرکزی در بالای ورودی ورودی قرار گرفته است و بدنه ای که در داخل طرح قرار گرفته است ، یک شکل مخروطی بلند را دگرگون می کند ، همانطور که این بنای تاریخی ، درون شکل مستطیل قسمت عملکردی قرار می گیرد، همانطور که این بنای تاریخی ، درون شکل مستطیل قسمت عملکردی قرار می گیرد.

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی سیروس | علی کرمانیان

سخن معمار

ترجمه مخروط باعث ایجاد فضای منفی در بین دو عدد مستطیل شکل می شود و این فضا محور حرکت را در زیر طاق عظیم شکل می دهد

حبیبه مجدآبادی می گوید:

“در شهرهای تاریخی ایران که بصورت افقی گسترش یافته اند ، دروازه های شهر و ورودی های مهم دارند. ساختمانها همیشه به صورت عمودی اغراق شده اند که باعث شده است تا ساختمان ها در شهر قابل تشخیص و تمایز باشند. ” با توجه به فضای خالی و نبود افق سایت ، معمار تصمیم به ایجاد کنتراست و طراحی یک نقطه عطف عمودی گسترده دارد.

حبیبه مجدآبادی می گوید:

“هیچ طرحی نمی تواند اثبات کند که تا زمانی که برای زمان فروش وجود داشته باشد بازپرداخت می کند. من فکر می کنم اگر به هر دلیلی یک طرح را به خاطر داشته باشید ، امید دارید که این طرح به یک نماد تبدیل شود. شما به خاطر می آورید ممکن است به این دلیل عجیب ، غیر متعارف و بسیار بزرگ باشد و یا حتی به دلیل اینکه مطابق زیبایی شناسی پذیرفته شده امروز زشت است یا زیبا نیست ..

مهم نیست که دلیل شما چیست ،

ادامه مطلب
تعاونی مسکن نظام مهندسی قم | ایمان زارع

این واقعیت که شما آن را به خاطر آورده اید به معنی آن است در حافظه شما حک شده است

و این احتمال وجود دارد که در آینده بتوانید به عنوان یک آیکون تبدیل شوید. ” طراحی از کوچکترین ذره یا اتم و بزرگنمایی آن الهام گرفته شده است. در هنگام تماشای یک طرف ، دروازه یادبود ساده از جلو و پیچیده به نظر می رسد. این نوعی تنش به سمت داخل ایجاد می کند و باعث می شود ورودی جذاب تر شود.

استراتژی طراحی

این زاویه کمی جزئی به زمین دارد تا آسمان را قاب بندی کند

و زاویه دید بهتری ایجاد کند دینامیسم و ​​احساس حرکت در این عنصر مربوط به فعالیت های سازمان انرژی اتمی است. این استراتژی طراحی بر اساس استفاده از طوفان های پویا مانند محافل و خانواده های اشکال منحنی است که شبیه ساختار اتم و جریان الکترون ها در اطراف هسته است.

دروازه ورود به سیستم:

ورودی افراد یک بار در هنگام ورود به ساختمان و یک بار در هنگام خروج ، ورودی های ساختمان را تجربه می کنند ، بنابراین آنچه در هنگام نادیده گرفتن سازمان مشاهده می شود دقیقاً قابل توجه است.

ادامه مطلب
گذر سرو | گروه معماری کارند

محافظ در برابر آفتاب:

برای عملکرد ورودی و نیاز به کنترل های متعدد وسایل نقلیه ، طاق گسترده ای طراحی شده است که سایه به ورودی و ایجاد راحتی بیشتری برای کنترل کننده هایی که نظارت و بررسی وسایل نقلیه ثابت را دارند. این فضا اجازه می دهد تا تمام تجهیزات امنیتی در زیر قوس گنجانیده شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا