آثار معماری ایراناستودیو معماری آکسابهداشتی و درمانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریکلینیکمعماران

کلینیک زیبایی رخ آرا | استودیو معماری آکسا

کلینیک زیبایی رخ آرا
معمار: استودیو معماری آکسا

موقعیت: –
وضیعت:
ساخته شده
کاربری: اداری – درمانی
مساحت زمین: ۳۰۰متر مربع
طرح و ساخت: استودیو معماری آکسا


کلینیک زیبایی رخ آرا
کلینیک زیبایی رخ آرا

درباره پروژه کلینیک زیبایی رخ آرا

کلینیک زیبایی رخ آرا با متراژ حدودی ۳۰۰متر مربع توسط استودیو معماری آکسا طراحی شده است. کلینیک دارای سبکی مدرن می باشد.در بدو ورود به مجوعه نورپردازی و زیبایی و ترکیب رنگ خاص استفاده شده در مجموعه باعث جذابیت دو چندان آن شده است.این کلینیک دارای چند اتاق پزشک ،مدیریت،اتاق لیزر و جوانسازی،لابی و فضای انتظار که طراحی منحصر به فرد خود را دارد. استفاده از گیاهان سبز و نور پردازی و خطوط کشیده در کار باعث جریان و حرکت بصری مجموعه شده است.کلینیک و مراکز درمانی تفاوت های دارند یکی از آن ها همین حس راحتی در داخل مجموعه می باشد .

استفاده از رنگ های طلایی و سفید معمولا رنگ جذابی برای بانوان به حساب آمده است و میتوان از لحاظ روانی باعث ایجاد حس راحتی مجموعه را بیشتر درک کنند.بهره گیری از اتاق های مجازا برای مجموعه و راحتی مراجع کنندگان نیز از هدف های مجموعه بوده است.سالن انتظار باید طوری طراحی شود که در وهله ی اول باعث جلب اعتماد بیماران و ایجاد حس راحتی در آنان گردد.ست مبلمان نشیمن سالن انتظار یکی دیگر از عناصری می باشد که در جذاب نشان دادن این فضا اهمیت بسزایی دارد. همان طور که در عکس ها مشاهده می نمایید رنگ مبلمان با پرده ها ست شده است

ادامه مطلب
تالار پذیرائی مدائن | آتلیه معماری مکعب سفید

دکوراسیون و چیدمان

قسمت پذیرش اولین مکانی است که بیماران توقفی نسبتا کوتاه در آن جا دارند. به همین منظور طراحی این قسمت در زیباتر به نظر رسیدن سالن انتظار اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی میز پذیرش باتوجه به اصول استاندارد ارگونومی انجام شده است. رعایت این اصول باعث گردیده تا درصد آسیب های وارده به کاربران کمتر گردد. استفاده از بهترین مواد مصرفی یکی دیگر از مواردی می باشد که در طراحی میز منشی مدنظر قرار گرفته است. جنس متریال مصرفی برای ساخت این میز، ام دی اف هایگلاس می باشد

.همخوانی رنگ کاغذدیواری ها با فضاهای مشخص باعث ایجاد تعادل بصری در محیط گشته است. دکوراسیون و چیدمان این فضاها می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلب رضایت بیماران داشته باشد. بنابراین طراحی این فضاها بر اساس نوع نیازهای مشتریان و خدمات قابل ارائه به آنان انجام شده است.

در طراحی سالن انتظار باید دسترسی مراجعین به بروشورهای آموزشی، فیلم های اطلاع رسانی، سرویس های بهداشتی و نوشیدنی مناسب با فصل وجود داشته باشد. پخش موسیقی آرامش بخش برای زمانی که بیماران در انتظار به سر می برند کمک شایانی به ایجاد آرامش در فضا می نماید. همان طور که مشاهده می کنید از تجهیزات عمومی مثل تخت های معاینه، ترالی های حمل، چراغ های پایه دار و سطل های زباله برای چیدمان استفاده شده است .

 

ادامه مطلب
بررسی و واکاوی پوسته‌های معماری شهری نیم قرن اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا