بازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتحامد شاکررستورانشیرازکاربریمراکز خدماتیمعماران

فست فود مگیران | حامد شاکر

فست فود مگیران
معمار: : حامد شاکر

موقعیت:ایران -شیراز-خیابان ستّارخان-مجتمع بهاران-ورودی پارکینگ- پشت کیوسک نگهبانی
وضیعت: بازسازی شده
مساحت: ۱۲۰ مترمربع
کاربری: خدماتی
کارفرما : آقایان علی بیات، جعفر آزادور
سازه: بتنی 
شبیه سازی سه بعدی : بهنام شاکر     
مجری :
مهندس رضا صادق نیا
سیستم گرمایش : پکیج رادیاتور 
سیستم سرمایش : اسپیلت


فست فود مگیران
فست فود مگیران

مشخصات پروژه فست فود مگیران

محل مورد نظر قبلا بعنوان کافی شاپ مورد استفاده بوده که برای تبدیل کاربری به فست فود ناچار به تخریب قسمتی از سقف و اعمال تغیراتی در ارتفاع به منظور تامین ارتفاع مناسب برای آشپزخانه بودیم.

  • محوطه :

محل مورد نظر علاوه بر فضای داخل دارای محوطه ای است که حل مساله قرار گیری آن در مدخل پارکینگ، عملا  استفاده از محوطه باز بمنظور فضای نشستن در کنار عبور و مرور ماشین را به مهمترین چالش طرح تبدیل نمود. لذا بمنظور ایجاد فضایی دنج و امن راهکارهایی از قبیل ایجاد حفاظ(هم فیزیکی هم بصری) از طریق نرده مناسب و گابیون با پوشش سبز-با ارتفاعی که فرد نشسته دید به بیرون و فرد خارج از پروژه دید بداخل نداشته باشد- لحاظ گردید.

  • نما :

مرز بین فضای داخل و بیرون سه بر نما بارتفاع ۵/۴ متر بود که بعنوان چالش دوم مطرح شد :

  • نمای اصلی که درب ورودی در آن قرار داشت(که در کاربری قبل این درب بعنوان درب پشتیبانی استفاده میشد) :
  • این نما اتفاقا عمود بر ورودی محوطه و معبر ورودی پارکینگ بود و بعنوان راهکار برای خوانایی و شاخص شدن بوسیله رواقی چوبی با نورپردازی ویژه به معبر ورودی متصل شد.پوشش نما از فلز و سنگ مصنوعی با نورپردازی در نظر گرفته شده و لوگو مجموعه هم کنار درب ورودی قرار گرفت.
  • نمای دوم که سرتاسر شیشه(سکوریت) بود و در کاربری قبل با درب تاشو ریلی پوشانده شده بود که در طرح درب در حالت جمع شده پشت لایه ای نیمه شفاف و متخلخل قرار گرفت که این لایه با توجه به شیشه پشت آن در شب جلوه خاصی به طرح داد.
  • نمای سوم که در کاربری قبل ورودی اصلی در آن قرار داشت و با درب کرکره ای پوشیده شده بود با یه دیوار آجر گری پوشیده و به همان صورت با رنگ سقید روی آن حفظ شد.
  • فضای داخلی : در همکف عملا با کسر فضاهای خدماتی(آشپزخانه،سرویس، انبار و . . .)حدود ۲۲ متر مربع فضای مفید در اختیار بود و ۳۴ متر مربع در نیم طبقه که در کل سعی شد فضایی متنوع دارای پرسپکتیو های مختلف با استفاده از رنگ و متریال و نور ایجاد شود.
ادامه مطلب
موزه هولوکاست دالاس و حقوق بشر

مهمترین ارزشهای بنای موجود :

فرم و پیام رسانی متناسب با کاربری – نورپردازی ویژه- استفاده از تکنولوژي CNC  فلز و نورپردازی متناسب با آن-علی رغم استفاده از متریال ارزان قیمت برای پوشش نما(بخاطر مساله اقتصاد پروژه) نتیجه جلوه بصری مناسبی دارد-ایجاد فضایی محرم و دنج در محوطه – استفاده بی محابا از رنگ (فیروزه ای،نارنجی و زرد و . . .).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا