پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاتردفتر معماری کامران حیرتیکاربریکامران حیرتیکانسپتمراکز مسکونیمعمارانویلا

ویلا زعفرانیه | دفتر معماری کامران حیرتی

ویلا زعفرانیه
معمار: دفتر معماری کامران حیرتی ( کامران حیرتی )

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت : 
کانسپت
مساحت زمین: ۱۶۰ مترمربع
کاربری :
مسکونی
تازیخ طراحی: ۲۰۱۱
همکاران طراحی : امیرعلی شریفی، سایه نیک گوهر
تیم گرافیک: امین ملکی، شروین حسینی
تصاویر سه بعدی: امیرعلی شریفی


ویلا زعفرانیه
ویلا زعفرانیه

مشخصات پروژه ویلا زعفرانیه

این پروژه به بررسی فضای ۲ بعدی از نقاشی سنتی ایران با نام “مینیاتور” می پردازد. مینیاگرافی یک اصطلاح اختراع شده است که نشانگر روش ترسیم نقاشی برای کشف رابطه بین نقاشی ، هندسه و روند طراحی معماری است. ایده اصلی این پروژه ایجاد معماری است که با سایت به عنوان یک رسانه در تعامل باشد. واسطه ای که با نیم شکل مشخص می شود. نیمی از اشکال هم در آب و هم در آسمان منعکس شده و حل می شوند و فضای کاملی را ایجاد می کنند. در اینجا استخر و نمای راه راه با رنگ سفید و آبی به عنوان سطوح بازتابنده عمل می کنند.

description

This project focuses on studying the 2 dimensional space of the Iranian traditional painting called “Miniature”. Miniagraphy is an invented term representing the analytical drawing method to discover the relation between painting, geometry and the architectural design process. The main idea of the project is to create an architecture which would interact with the site as a medium. A medium which is identified by half shapes. Half shapes reflect and dissolve both into water and into the sky, creating a perfect atmosphere. Here, the pool and the striped facade of white and blue color function as the reflecting surfaces.

ادامه مطلب
موزه شمس تبریزی | شرکت معماری آتی زیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا