پارسا اردمپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری پارسا اردمکاربریکانسپتگرگانمحمدرضا قدوسیمراکز مسکونیمعمارانویلا

خانه میوه باربد | دفتر معماری پارسا اردم

خانه میوه باربد
معمار: دفتر معماری پارسا اردم (پارسا اردم، محمدرضا قدوسی)

موقعیت: ایران، گرگان
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
مساحت : ۱۸۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۲۰۰۶
کارفرما: احمد علی آبادی
همکاران طراحی: بهار امیری ، میثم سلطانی، یاسمین نصیری ، ساجد خیرالهی، مینا سلیمانی ، بهاره جلیلی، مینا علوی ، مرضیه فرزانیان، ویدا عباسی ، مهسا اسدی
جوایز: مقام سوم ،جوایز معمار۲۰۰۸ ، منتشر شده در مجله معمار ، شماره ۵۲ ،منتشر شده در نیویورک تایمز ، ۲۴ دسامبر ۲۰۰۹ (پروژه های منتخب سال ۲۰۰۹ در خاورمیانه)


خانه میوه باربد
خانه میوه باربد

مشخصات پروژه خانه میوه باربد

مسئله اصلی که در پروژه با آن روبرو بودیم

ابعاد سایت بود. زمین مستطیل شکل ۶ متر عرض و ۳۰ متر طول دارد. هندسه ساده اقلیدسی خانه که توسط پرتوهای نور در دو نقطه تقسیم می شود ، عمق میدان را تضعیف می کند. این مفهوم با استفاده از چراغ برقی داخلی تقویت می شود. برای احترام به محله ، خط آسمان موجود دنبال شده است تا این پروژه کوچک در بافت شهری برجسته نشود. حتی اگر سعی در حل شدن در آسمان با محو کردن چوبهای موجود در آن دارد. مواد بسیار ساده موجود (کلیه منابع مواد در فاصله ۲۰ مایل) قرار دارند که در دسترس هر کس با مفهوم شیروانی فارسی است.

روند طراحی

برای تنظیم سبک زندگی علی آبادی با ادبیات معماری معاصر ایران ، حجم هایی در این فضا توزیع شده است.

در نظر گرفتن مفهوم ایرانی مانند استقرار دیوارها و سقف برای گسترش فضا یا سادگی از جزئیات ساخت و ساز که بر جنبه هنری معماری تأکید دارد ، ضمن توجه به متن و مشتری باعث می شود خانه میوه بارباد “گرگانیان” و کاربرپسند باشد. باربد پسر مشتری است که میوه ها را دوست دارد.

او می تواند برای هر وعده غذایی میوه بخورد.

جعبه های میوه های باربد که از جعبه های بید ساخته شده است از زیارت (جنب گرگان) می آید ، گرچه او دارای یک میز میوه و یک میوه فروشی نیز هست. زیارت منبع خوبی برای این پروژه بود ، سنگهای حیاط از رودخانه زیارت و همچنین چوب “Enjilue” در پشت بام جمع آوری می شود ، جایی که آب باران مستقیم از آنجا به حوضچه می رود. چوب ها و سنگ های داخلی قابل بازیافت هستند و جزئیات آن بسیار ساده است که توسط پیمانکاران گرگان ساخته می شود.

 

ادامه مطلب
رستوران دانشگاه زاهدان | مهندسان مشاور معماری موج نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا