آثار معماری ایراناستودیو طراحی دال (DAAL)پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندارا امیریدال استودیو dal-officeدفاترساختمان های اداریکاربریمعماران

طراحی داخلی آژانس گردشگری سایپا | دال استودیو

طراحی داخلی آژانس گردشگری سایپا
معمار:دال استودیو (دارا امیری ، آرمین هاشمی)

موقعیت:ایران_ تهران ، خیابان آزادی
وضیعت:
ساخته شده 
مساحت:۱۱۵مترمربع
کاربری: اداری- تجاری
تاریخ : ۱۳۹۵
طراح :
دال استودیو
تیم طراحی: دارا امیری ، آرمین هاشمی ، الناز بطحایی
کارفرما : آژانس هواپیمایی سایپا


طراحی داخلی آژانس گردشگری سایپا
طراحی داخلی آژانس گردشگری سایپا

درباره پروژه طراحی داخلی آژانس گردشگری سایپا

پروژه طراحی داخلی آژانس هواپیمایی سایپا، از نمونه‌های طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن در فضاهای اداری و تجاری است که طراحی آن در سال ۱۳۹۵ توسط گروه طراحی داخلی استودیو دال به انجام رسیده است. انتخاب طراحی داخلی مدرن برای این فضا در درجه اول با توجه به عملکردهای یک آژانس گردشگری و خوانایی هر چه بیشتر فضای آن برای مراجعین و ارباب رجوع بوده است. از دیگر مزایای انتخاب طراحی داخلی مدرن برای کارفرمای این پروژه، افزایش سرعت در اجرای دکوراسیون داخلی آن و کاهش نسبی هزینه‌ها در مصالح و زمان پروژه می‌باشد که از خواسته‌های اولیه کارفرمای پروژه بوده است.

تناسبات افقی و عمودی

اصلی‌ترین فضای این پروژه طراحی داخلی را می‌توان کانتر فروش بلیط این آژانس گردشگری دانست که بیش از شصت درصد از فضای این واحد تجاری را اشغال نموده است. کشیدگی فضای هال اصلی بنا و نیاز کارفرما به شش مسئول فروش، در طراحی داخلی و دکوراسیون فضای فروش آژانس، موجب بهره گیری از تناسبات خطی افقی در راستای عمق فضا در سقف، کانتر، روشنایی‌های خطی و خطوط کف شده است. این تناسبات افقی، با خطوط عمودی شیشه‌های میان مسئولان فروش، ستون‌های چوبی میان پنجره‌‌ها، لووریهای چوبی عمودی و تقسیمات هندسی و گرافیکی دیوارها تعدیل گردیده و هماهنگ شده‌اند. این خطوط عمودی و افقی تاثیر به سزایی در کارآمدی و کارآیی فضا و غنای بصری پروژه طراحی داخلی و دکوراسیون این آژانس گردشگری­ دارند.

ادامه مطلب
برج ماني - آلترناتيو 1 | فرامرز غفارپسند

طراحی داخلی و برندینگ

گروه طراحی داخلی استودیو دال، با توجه به تجاری بودن این پروژه و مسائل مربوط به برندینگ این موسسه گردشگری، استفاده از رنگ‌های سازمانی این آژانس را در طراحی داخلی و دکوراسیون فضاهای تجاری و اداری آن در دستور کار خود قرار داد و رنگ‌های آبی نفتی و نارنجی را برای تم اصلی فضاها برگزید. با توجه به طبیعت فانتزی این رنگ‌ها و برای تعدیل آن‌ها در فضا از ترکیب چوب و گیاهان سبز در فضاهای مختلف فروش، مدیریت و اداری در کنار رنگ‌های سازمانی بهره گرفته شده است. این ترکیب در طراحی داخلی و دکوراسیون مجموعه، در کنار کمک به برندینگ سازمان، استفاده از رنگ‌های سازمانی را کنترل نموده و وقار و سنگینی یک موسسه متعهد و کارآمد را به فضاهای آن افزوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا