بانکپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاتردفتر معماری هرمفرشاد فرهدکاربریکانسپتمراکز خدماتیمرتضی علی نیا مقدممعماران

بانک کارآفرین | استودیو هرم

بانک کارآفرین
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم، فرشاد فرهد )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: کانسپت
کاربری: خدماتی
مساحت : ۵۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۳
کارفرما:محمد مهدی آبادی
مدلینگ و رندرینگ: محمدرضا عبداللهی
ارائه: فاطمه اسد سلیمانی


بانک کارآفرین
بانک کارآفرین

توضیحاتی در مورد پروژه بانک کارآفرین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزافزون مواد و مصالح جدید ساختمانی و پدید آمدن روش های نوین در اجرا و همچنین نیاز به صنعتی سازی و افزایش سرعت در تمامی صنایع سبب گردیده تا استفاده از مصالح قدیمی و نحوه اجرای آنها به گونه ای منسوخ شود و جای خود را به مصالح امروزی دهد. در این زمینه معماری نیز از دیگر صنایع مستثنی نبوده و در مسیر این تغییر و تحولات دگرگونی های مخصوص به خود را داشته و خواهد داشت.

در این پروژه با توجه به نیازهای اصلی طرح که رسیدن به یک الگوی واحد است، تا بتوان از آن در تمامی شعب بانک سراسر کشور استفاده نمود. سعی بر آن شد تا با یک سیستم مدولار بتوان به این مهم دست یافت. استفاده از روش نوین و رسیدن به چنین الگویی سبب گشت تا بوسیله آن بتوان طرحی را ارایه نمود که قابلیت اجرا در تمامی سطوح، مقیاس ها و در تمامی احجام را دارا می باشد و به یک واحد مشترک منتهی می گردد.

ادامه مطلب
بازسازی داخلی دانشگاه فردوسی مشهد | حامد کامل‌نیا

سیستم امنیتی بانک

با توجه به ویژگی خاصی که در سیستم امنیتی تمامی بانک ها وجود دارد، در این طرح سعی بر آن شد تا قدرت امنیتی این سیستم را به نهایت خود رسانده و با استفاده از ابزاری خاص و مدول تمامی وجه خارجی بانک پوشیده شود. اما این تمام موضوع نیست بلکه بانک ها مانند دیگر سازمانها یکی از مهم ترین عناصر اجتماعی در زندگی انسان بشمار می آیند که موضوع شفافیت در آن سبب بالا رفتن اعتماد عموم می شود…. در این میان با توجه به موارد فوق به یک تضاد خواهیم رسید و آن تقابل میان امنیت و شفافیت است.

طراحی نما

بهترین گزینه برای حل این مشکل ترکیب این دو موضوع است، به این معنا که می توان در عین شفافیت به امنیت رسید. پس سعی شد این مفهوم را بوسیله تایل های ۶۰ در ۶۰ سانتی متر HPL که بر یک شبکه فلزی افقی سوار است و بر پوسته خارجی نما (روی شیشه) قرار دارد، نشان داد که میتواند بنا بر نیاز با دو سیستم دستی و یا مکانیکی به دو صورت کاملا بسته و یا نیمه باز تغییر حالت دهد. همین تغییر حالت در نما خود یکی از پتانسیل های طرح به شمار می رود و پویایی و تحرک خاصی را به اثر می بخشد و از دیگر فضاها آن را متمایز میگرداند به گونه ای که به دلیل تغییر در نحوه قرار گیری تایل ها میتوان احجام و نماهای مختلفی را در طول روز به نمایش گذاشت که این امر خود سبب از بین رفتن کسالت ناشی از روزمرگی و ایجاد حس تحرک و پویایی را در آدمی به ارمغان می آورد.

ادامه مطلب
گردنه پُشته در مسیر جاده سمیرم؛یاسوج حذف می‌شود

نورگیری

این سیستم را به دلیل وجود جزیات ساده و تکرار پذیر در هر مقیاسی و در هر اقلیمی به راحتی میتوان به صورت صنعتی اجرا نمود و با توجه به نیاز هر اقلیم نور تابشی و گرمای ناشی از آن را تحت کنترل در آورد. این انعطاف پذیری طرح که همزمان می تواند در تمامی ابعاد تعمیم یابد و با هر شرایطی خود را وفق دهد به گونه ای که می توان از بهترین نور تابشی بهره مند شود و یا از ورود نورهای مزاحم ممانعت نماید و یا همچنین بهترین دید و منظر را در اختیار عموم قرار دهد و در مرحله آخر در صورت تعطیلی شعب با بسته شدن تمامی تایل ها به حداکثر امنیت دست یابد، خود را از دیگر طرح ها متمایز کرده و پیام آور تحول نوینی در طراحی صنعتی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا