آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور آتی زیست

خانه نگاره | شرکت معماری آتی زیست 

خانه نگاره
معمار:شرکت معماری آتی زیست (احسان مالکی)

موقعیت:ایران -تهران- هروی
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :مسکونی 
مساحت :۲۲۵۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۹۳
معمار:احسان مالکی
طراحی داخلی : یکتا آفرین
کارفرما :ابوالفضل ترابی 


خانه نگاره
خانه نگاره

درباره پروژه خانه نگاره

سادگی در شکل، الزاماً به معنای سادگی در تجربه نمی باشد. در واقع اشکال واحد ویک شکل، رابطه ی هنری را تنزل نداده بلکه به آن نظم و ساختاری واحد می بخشد. اگر طبیعت قاطع و سلسه مراتبی اشکال واحد به صورت پیوسته عمل می کنند؛ این بدان معنا نیست که بیان و روابط تشریحی مقیاس، تناسب، تنوع و… حذف می شوند. این روابط هم به طور مستقل و هم در همبستگی با یکدیگر با کلیت یک اثر مینیمالیستی حضور دارند. این مجتمع مسکونی از معدودترین مجموعه های آپارتمانی حال حاضر تهران بوده که برای ساکنین حس خانه را القاء می نماید.

بهره گیری از مبانی و تعاریف اولیه ی مسکن و استفاده از المان های خانه ی ایرانی، ایده ی اصلی شکل گیری فرمی و عملکردی بنا را تشکیل می دهند. از این رو طراح با ایجاد فرمی مرکب از واحدهای مجزا و منفک که با بهره گیری از عناصر مأنوس خانه، نظیر تراس های شخصی، سایه بان ها، گلدان ها و آویزها و پنجره های کرکره ای و همچنین استفاده از مصالح آشنا مانند، آجر، کاشی فیروزه ای، چوب که همگی تداعی کننده ی خانه های قدیمی این اقلیم می باشند، برای ساکنان آرامش فراموش شده را به ارمغان آورده است.

ادامه مطلب
کلیسای سنت استپانوس

نمای ساختمان

نمای ساختمان با توجه به شخصیت خاص خود که هماهنگ با سایر اجزای آن است در تقابلی همگون در کنار همجواران قرار گرفته و نمایی از کوچه ی قدیم را یادآوری می نماید. داشتن تشخص خانه بر احساس تعلق ساکنین می افزاید که در اینجا این مهم با کمک طراحی فضاهای خصوصی و عمومی متنوع و اندیشمندانه، جزئیات حجم و نمای ساختمان محقق گردیده است. خانه ها با در نظر گرفتن احساس کامل، نسبت به مقیاس توده و تناسب طراحی شده اند. طراحی پلان ها ی این آپارتمان مسکونی نشان می دهد که هریک از استفاده کنندگان می توانند صاحب یک خانه ی راحت و خوش نقشه باشند.

عناصر طراحی داخلی این بنا نظیر رنگ راهروها و فضاها، سرامیک فضاهای مرطوب و… همگی دارای تناسب بوده و به جهت حفظ روحیه ی فردی ساکنان انتخاب و گزینش شده اند. در این بنا، فضاهای عمومی نظیر سالن ورزشی، لابی و محوطه، واحدها را تکمیل کرده و حس اجتماعی مکان را غنی تر ساخته است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا