آپارتمان هاپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری افشین خسرویانکاربریمراکز مسکونیمشهدمعماران

برج سینا | افشین خسرویان

برج سینا
معمار: افشین خسرویان

موقعیت: ایران، خراسان رضوی ، مشهد، خیابان دانشگاه ، خیابان کفایی- قطعه دوم پس از چهار راه بهشت
وضعیت: ساخته شده
مساحت: ۹۳۰ متر مربع
مساحت زیربنا:  ۷۸۰۰ مترمربع 
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۴-۲۰۱۵
کارفرما: آقای حسیب- مهندس یاسر زینالیان ، ابراهیم حسیب
همکاران طراحی: نفیسه شجاع، زهرا مفردیان، مژگان گیفانی، جواد شعری
گرافیک: نیلوفر شجاع


برج سینا
برج سینا

مشخصات پروژه برج سینا

در حقیقت ، این پروژه در برنامه های مروری این دفتر قرار دارد ، زیرا در نقطه اجرای ستون ها و هسته های دیوارهای برشی در دو طبقه و از طریق حفظ محدودیت ها و برنامه ریزی انبوه ، به ما ارجاع داده شده است. این طرح تغییر و تجدید نظر شد. مطمئناً بدون حفظ این محدودیت ها ، احتمال مانور بیشتر برای طراح فراهم شده است. این ساختمان دارای دو طبقه زیرزمینی با کاربرد پارکینگ ، استخر و انبار است. استخر آن نیز در طول بررسی به کار اضافه شد. طبقه همکف دارای یک لابی ، سالن سالن ، سالن بدنسازی و زمین بازی کودکان ، کافی شاپ و فضای بازی است.

پنج طبقه دارای دو واحد و هشت طبقه تک واحدی و پنت هاوس دوبلکس ، همه واحدهای این پروژه هستند. نمای این پروژه از یک صفحه تشکیل شده است که به نظر می رسد ، در نتیجه صاعقه با فرم خاصی بریده شده است. این صفحه با دهانه متغیر در برخی از قسمت های اصلی تراس واحدها که در وسط حجم قرار گرفته اند باعث ایجاد حریم خصوصی شده و آسایش را برای ساکنان فراهم می آورد. فضای جلوی ساختمان در حاشیه خیابان ، اتصال نسبتاً باز به خط مجاور و پیاده رو باعث ایجاد پیوند صمیمی با محیط اطراف آن شده است.

 

ادامه مطلب
ترویج پیاده محوری در بهترین شهرهای جهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا