آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررستورانعلی بهزادیکاربریمراکز خدماتیمعماران

طرّاحی داخلی فست‌فود تومس | گروه معمـاری رُخ

طرّاحی داخلی فست‌فود تومس
معمار: گروه معمـاری رُخ (
علی بهزادی)

موقعیت : ایران،تهران ، آیت‌الله کاشـانی
وضعیت : بازسازی شده
مساحت: ۱۴۰ مترمربع
کاربری : خدماتی
تاریخ: ۱۳۹۰
معمار مسئول: علی بهزادی
کارفرما: طهمـاسبی


 

طرّاحی داخلی فست‌فود تومس
طرّاحی داخلی فست‌فود تومس

درباره پروژه طرّاحی داخلی فست‌فود تومس

 

فعالیت های گروه معماری رخ شامل پروژه های متعددی در زمینه های معماری بازسازی و معماری داخلی فضاهای مسکونی،اداری،درمانی و تجاری(رستوران و فست فود) می باشد.ایده کلی این گروه تبعیت از اصول طراحی مدرن است،که با نگرشی مدرن در زمینه سبک شناسی همراه شده است.

شرح پروژه

طرّاحی داخلی فست‌فود تومس، به مسـاحت ۱۴۰ متر مربّع و گنـجایـش ۸۰ نفر، مطابق معمول کارهای این طرّاح، مینیمالیستی است و با توجّه به بودجه‌ی محدود کارفرما سعی شد در آن از حدّاقل متریال ممکن استفاده شود. از شاخصه‌های پروژه می‌توان به نقّاشی‌های روی دیوارها و استفاده‌ی به‌جا از رنگ اشاره کرد. فضا با ستون‌های عمودی با پهنای نامنظّم به ضخامت ۱۰ سانتیمتر از جنس ام‌دی‌اف و نورهای ال‌ای‌دی مابین آنها تعریف شده است. در طرّاحی سقف نیز با الهام از نقش‌های روی دیوار و ستون‌های عمودی، از ترکیبی از فرم هلالی، اختلاف سطوح و خطوط موازی، و لامپهای ال‌ای‌دی مخفی استفاده شده است. روشن شدن لامپ‌های توکار باعث دوچندان شدن جلوه‌ی محیط در هنگام شب می‌شود.

ادامه مطلب
ساختمان 99% | علی ذوالفقاری

روند پروژه

در این طرّاحی، که ماهیّـتاً بازسازی‌ست، با توجّه به موقعیّت مکانی پروژه، یکی از خیابانهای پُرازدحام شهر، ایجاد فضایی شاخص و چشم‌نواز و در عین حال ساده، مدّ نظر بوده تا علاوه بر جذب کردنِ مشتری، محیطی آرام و دلنشین را برای او فراهم آورد طوری که با ورود به رستوران هـیـاهـوی بیرون را به‌کُل فراموش کند؛ به همین دلیل سعی شده تا با الهام از طبیعت، یعنی طرح وکتور درخت نقّاشی شده روی دیوار سمت چپ، و برگهای پاییزی با تشک‌های آبی لاجوردی سمت راست، و خلق مشخّصه‌های معماری و استفاده از رنگ سفید در کنار حدّاقل مقدار رنگهای گرم، یعنی نارنجی، قهوه‌ای شکلاتی و خردلی که با توجّه به ماهیّت فست‌فودی رستوران، اشتها‌آور و هیجان‌انگیز هستند، فضای داخل رستوران برای بیننده دلنشین جلوه کند و از محیط بیرون کاملاً متمایز شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا