استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتگیسو حریریمراکز اقامتیمژگان حریریمعمارانهتلیزد

هتل پردیس | خواهران حریری

هتل پردیس
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: ایران، یزد
وضعیت
: کانسپت
کاربری: خدماتی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۷-۲۰۲۰


هتل پردیس
هتل پردیس

مشخصات پروژه هتل پردیس

هتل پردیس یک مکان با مقصد ۵ ستاره خواهد بود و هم گردشگران محلی ،

ملی و بین المللی و هم دوستان و خانواده بیماران را به خود جلب خواهد کرد که برای معالجه در میانه خنک شده در شرق مجاور این هتل به بزرگترین بیمارستان جراحی قلب خواهند آمد. مرکز ناباروری همچنین سالانه تعداد زیادی خانواده در آن بازدید می کنند. بیمارستان ها و مراکز درمانی دیگری نیز برنامه ریزی شده اند که در این منطقه نیز افتتاح شوند. طراحی هتل بر اساس چهارباغ است که به طور مفهومی از تقاطع یک دایره و مربع منعکس کننده بهشت ​​بر روی زمین ساخته شده است.

هتل پردیس دارای چهار باغ داخلی

ورودی باغ ، باغ میوه ، باغ آب و باغ چای. یک سقف آلی بدون عایق ،

با الهام از پارچه و بافندگی شهر بام یزد طراحی شده است تا تمام عملکردهای هتل را با فضاهای داخلی و خارجی پوشش دهد. این سقف بر فراز زمین شناور می شود و گذرگاه های سایه دار و مناطق خارجی برای نشستن و خنک شدن ، انعکاس و لذت بردن از باغ ها و امکانات هتل می باشد. فن آوری های پایدار گذشته هنوز معتبر بوده و در اینجا برای عبور از تهویه ، فیلتر کردن نور از طریق سایبان های عمیق و صفحه های مشرابیا ، استفاده از آب به عنوان خنک کننده تبخیر مورد استفاده قرار می گیرد.

اتاق های هتل

هتل دارای ۳۳۶ اتاق

در اندازه های ۵۰ تا ۸۰ مترمربع با انعطاف پذیری اتاق های مجاور برای داشتن سوئیت ۱۳۰ متر مربع است. همه اتاق ها دارای بالکن با صفحه نمایش خورشید و حریم خصوصی با منظره شهر و کوه های اطراف هستند. در سطح زمین پذیرای هتل با سالن انتظار و سالن پذیرایی با باغ ورودی و باغ آبی واقع خواهد شد. پذیرایی از هتل یک طبقه دو طبقه پیانو و نوار تازه سازی در سطح پایین به نظر می رسد. منطقه پذیرش دارای ۸ دستگاه آسانسور هسته ای از پایین ترین سطح در پارکینگ تا بالاترین سطح این هتل با سوئیت های ریاست جمهوری خواهد بود.

از این سطح به روبروی باغ میوه می توان به یک مرکز بدنسازی / بهداشت بزرگ دسترسی پیدا کرد.

یک پل ارتباطی میهمانان هتل را با مرکز تجاری با اتاق های بزرگ کنفرانس ،

ادامه مطلب
خانه­‌ی خیابان پارک | خواهران حریری

مناطق کار و رایانه و امکانات چاپی متصل می کند.در این سطح ۶ مغازه ، تراس چای در فضای باز و Jucie Bar در اطراف باغ چای باز خواهد شد. قسمت شمالی این سایت به ساختمان تعمیر و نگهداری ، ذخیره آب ، یک هلی پورت و پارکینگ خدمات اختصاص داده شده است. ساختمان آتش نشانی و ماشین های آتش نشانی از طریق منطقه خدمات در قسمت شمالی سایت به باغ چای دسترسی خواهند داشت.

بخش جنوبی سایت هتل پردیس

بخش جنوبی سایت

دارای ورودی اصلی سایت با یک خانه نگهبانی ، پارکینگ بازدید کنندگان و فضای سبز برای پذیرایی تعداد زیادی از بازدید کننده ها که به طور هم زمان وارد می شوند و اتوبوس های گردشگری می باشد. سطح پایین هتل دارای سالن اجتماعاتی با ۲۴۲ صندلی ، غرفه پیش بینی و صحنه در باغ گل است. نوار سالن و تازه کردن پیان برای جمع آوری قبل از رویداد مجاور سالن اجتماعات است. دو رستوران با سرویس Kithcnes با صندلی در فضای باز در باغ آب ، در این سطح خدمت می کنند.

یک اتاق بزرگ

چند منظوره برای این سطح برای عروسی ها و مراسم های بسیار بزرگ میزبان و نشیمن بیش از ۵۰۰ مهمان طراحی شده است. از سالن قابل توجهی که به عنوان مهمان قبل از عروسی و پذیرایی از رویداد استفاده می شود ، به سالن بالنی دسترسی پیدا می کنید. این هشتی به یک تئاتر در فضای باز اما با پشت بام باز می شود که برای شعر خوانی اشعار و همچنین سایر برنامه ها برگزار می شود.

فضاهای مورد طراحی هتل پردیس

در این سطح ۷ مغازه و یک گالری هنری و همچنین یک اتاق دعا ،

مراقبت از اتاق و اتاق بازی وجود دارد. از مراکز بهداشتی اطراف باغ میوه می توان به اتاقهای اسپا ، بخار ، سونا ، استخر ، ماساژ ، آرایشگاه با اتاق و زنان و اتاقهای تعویض و حمام استفاده کرد. یک کافه در فضای باز برای میان وعده های بهداشتی و لوکس های کوچک وجود خواهد داشت. قابل دسترسی از باغ میوه ، باغ چای و گالری هنری یک فضای بسکتبال با روباز و بسته است که دارای اشتهایی برای غذاهای شگفت انگیز و تفریحات خاص یزد است و در هتل پردیس سرو می شود. موزاییک های آجری و لعاب آبی با الگوهای هندسی پیش بینی شده است که با استفاده از مرجع سنتی به ثروت میراث فرهنگی زاد به شیوه ای مدرن مورد استفاده قرار گیرد.

 

ادامه مطلب
بیست و یک متر مربع | دفتر معماری رازان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا