آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررازانسید نوید امامیفروشگاهکاربریمعماران

طراحی داخلی فروشگاه لباس | دفتر معماری رازان

طراحی داخلی فروشگاه لباس
معمار:دفتر معماری رازان (نوید امامی، حمید امامی، آمیتیس نوروزی)

موقعیت: تهران، بلوار میرداماد
وضعیت: ساخته شده
مساحت: ۲۱ مترمربع
کاربری: تجاری
تاریخ: ۱۳۹۰
همکاران طراحی: آرش رضایی، مهسا نوبتی، غزاله عابدزاده


طراحی داخلی فروشگاه لباس
طراحی داخلی فروشگاه لباس

درباره پروژه طراحی داخلی فروشگاه لباس

کارفرمای پروژه از دفتر معماری رازان درخواست طراحی فروشگاهی در متراژ محدود اما واقع در یک مجتمع تجاری بزرگ را داشت که در این مغازه به عرضه لباس های زنانه بویژه لباس شب با اکثریت رنگ های سفید، سیاه و کرم بپردازد. در همین راستا، با توجه به متراژ محدود فضا، تیم طراحی دست به تصمیمی مهم زد و قرار بر این شد که فضا به گونه ای طراحی گردد که کل فروشگاه تبدیل به یک ویترین بزرگ شود. به جای این که در فضای جلویی مغازه یک ویترین کار شود! در نهایت این روند، تیم طراحی تصمیم به ارائه فرمی یکپارچه گرفت.

استراتژی تیم طراحی

همانطور که در تصاویر انتهایی این بخش روند طراحی این فرم یکپارچه را خواهید دید، استراتژی اتخاذ شده تیم طراحی را به سمت ویترینی پلکانی و طبقاتی برد که علاوه بر قرارگیری لباس ها بر روی آن، نحوه و الگوی حرکتی مشتریان را درون مغازه تعریف نماید. در ادامه روند طراحی، تصمیم بر این شد که این فرم پلکانی تعریف شده به عنوان ویترین، گسترش یابد و همزمان، عملکردهای دیگری به آن اضافه گردد. عملکردهایی نظیر اتاق پرو، میز کار فروشگاه و انبار وسایل و لباس های دیگر فروشگاه. با این حساب، با طراحی یک فرم متحد، فروشگاه تبدیل به یک ویترین بزرگ شد که تمامی نیازهای کلیدی دکوراسیون مغازه کوچک لباس در آن دیده شده است.اگر به سقف فروشگاه دقت نماید، می بینید که سقف به طور کامل با آیینه کار شده است. استفاده از آیینه در فضاهای کوچک مواهب زیادی دارد از جمله اینکه حس بزرگتر بودن فضا را به مخاطب القا می کند و این نقطه قوت بزرگی برای فضاهای متراژ ، بویژه فضاهای با کاربری تجاری است.

ادامه مطلب
کاخ گلستان

هدف طراحی

 وقتی یک فضا برای طراحی به دست یک معمار سپرده می شود، معمار باید تفاوت حضور خود را به سایرین نشان دهد. این که در نبود معمار فضا به کدام سمت می رفت و در حضور یک معمار و تفکر و دانش وی، فضا به کجا رفت است و بیننده، باید این تفاوت را به طور ملموس ببیند. هدیه معمار به جامعه، کیفیت فضا است. فضایی که برای طراحی در اختیار وی قرار می گیرد.

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” source=”media: 30688,30695,30697,30696,30694,30693,30692,30690,30689,30698,30699,30700″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهارده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا