محمدمهدی سعیدیاستودیو سدروسپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمعماران

مجتمع مسکونی سدروس | استودیو سدروس

مجتمع مسکونی سدروس
معمار: استودیو سدروس ( محمدمهدی سعیدی)

موقعیت: ایران، تهران، تجریش
وضعیت
: ساخته شده
کاربری: مذهبی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۷
کارفرما: آقای جوادی
مدل سازی و رندر: پرهام ادیب پور، علی فقیه ملک مرزبان
پرزانته: جعفر شادکام، پویا سنجری


مجتمع مسکونی سدروس
مجتمع مسکونی سدروس

طراحی فلسفه و فرآیند پروژه مجتمع مسکونی سدروس

تیم طراحی برای درک شرایط مورد نیاز خود و دستیابی به بهترین نتیجه طراحی ، با مشتری در این پروژه همکاری نزدیک داشته اند. نکته برجسته مختصر مشتری ، داشتن یک ورودی عالی و یک نمای زیبا و چشم نواز است ، این باعث شد تیم طراحی به اتخاذ روش و معماری طراحی معماری سنتی ایران و منظر بپردازد تا بتواند بدون نیاز به هدف اولیه طراحی ، آن نیازها را هدایت کند.

روند طراحی

همانطور که در نمودارها نشان داده شده است ، طراحی با یک جرم جامد آغاز شد که بعداً به سطوح جداگانه شکسته شد و یک سایبان چوب مشخص به بالا برای رسیدن به حداکثر تأثیر بصری اضافه شد. با الهام از معماری سنتی ایران ، یک روش طراحی ویژه برای تسهیل تعامل بصری با محدوده خیابان در دو سطح پایین قرار گرفت. ورود به ساختمان با استفاده از عناصر معماری ایرانی که باعث ایجاد فضایی بازتر و جذاب تر شد ، مورد تأکید قرار گرفت. یک استراتژی هوشمندانه دیگر سهم ساختمان ساختمان در فضای باز عمومی با معرفی مجموعه ای در گوشه جنوب غربی سایت و بهینه سازی زاویه های خط مرزی به دنبال خطوط مسلط ساختمان در نقشه کف. طرح های طبقه دارای نسبت های سخاوتمندانه ای است و در فضای آزاد و مایع برای آشپزخانه ،اتاق نشیمن با چشم انداز چشم انداز فراوان و یک فضای نیمه مخفی برای اتاق خواب طراحی شده است. ملحقات لوکس ، اتمام ، اتصالات و لوازم جانبی در امکانات و فضای ذخیره سازی فراوان به جذابیت این واحدها می افزاید.

 

ادامه مطلب
واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در کمیسیون عمران بررسی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا