استودیو CAATپارکپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانچشم انداز و شهرسازیدفاترطراحی شهریکاربریکانسپتمعمارانمهدی کامبوزیاهلنا قنبری

مجموعه مدیا | Caat studio

مجموعه مدیا
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا، هلنا قنبری )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
مساحت: ۴۰۰۰ متر مربع
مساحت سایت: ۳۲۴۰۰ متر مربع
کاربری: مسکونی
کارفرما:سازمان نوسازی اراضی عباس آباد
رندر: علیرضا اسفندیاری
انیمیشن: علیرضا جعفری
ماکت: نسیم غفاری
ارائه: خاطره لطفی ، سمیرامیس قربانی ، نگار وحدتی ، آناهیتا تبریزی


مجموعه مدیا
مجموعه مدیا

توضیحاتی در مورد پروژه مجموعه مدیا

مجموعه رسانه ای واقع در منطقه اصلی فرهنگی تهران می باشد،

هدف آنها این است که نشان دهند که خود انسان ، به عنوان یک رسانه در پروژه عمل می کند. در طول روز ، حضور انسانها می تواند با حرکت به سمت قسمتهای مختلف آن مانند آمفی تئاتر روی پشت بام و سایر فضاها ، این پروژه را زنده نگه دارد. تپه عباس آباد یکی از چهار تپه زیبا است که در کوهپایه های کوهستان البرز تهران قرار گرفته است. این اراضی برای موقعیت ویژه آنها دارای اهمیت هستند. در آنجا می توانید به سه بزرگراه اصلی منطقه دسترسی داشته باشید که عبارتند از همت ، مدرس ، رسالت و همچنین بلوار آفریقا. همچنین ، یک فضای سبز غنی و پارک های اطراف آن ، این منطقه را تحت تأثیر قرار داده تا به عنوان ریه های تهران شناخته شود.

مشخصات پروژه

پارک آب وآتش

در ضلع شمال شرقی سایت قرار گرفته است. ابعاد زمین در حدود ۳۲۴۰۰ متر است و از شمال به جنوب شیب دار است. طبق آیین نامه های موجود ۱۰ تا ۱۵٪ از زمین قابل ساخت است که حدود ۴۰۰۰ متر تخمین زده می شود. برنامه فیزیکی نمایش داده شده توسط مشتری با نظرات و پیشنهادات فضایی ما منجر به تشکیل یک برنامه فیزیکی جدید با فضاهایی از قبیل: گالری ها (هنر ویدیویی موقت و دائم) ، کارگاه های آموزشی (کارگاه چندرسانه ای ، استودیو موسیقی ، اتاق اجرا ، گروه رسانه ها ، عکاسی) استودیو و گالری عکس ، کارگاه آموزشی) دفتر ، رستوران ، کافه و اتاق مکانیکی. امروز یک رسانه قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای مردم نیست.

در بازاریابی ، فضای بیشتری برای این محصولات وجود دارد که شامل رسانه های متنوعی است. به عبارت دیگر ، آنها در مقایسه با یک رسانه واحد ، اطلاعات بیشتری کسب می کنند. بنابراین ، برای ایجاد یک چندرسانه ای اتفاق می افتد. یکی از مهمترین ویژگی های آن این است که اگرچه به طور کلی یکپارچه است ، اما در مؤلفه ها (چند منظوره) مستقل است. به نظر می رسد که تاشوکردن یک نوار مسطح را مطابق نقشه فیزیکی و موقعیت توابع مختلف در حجم پروژه ها است.

ورودی ها

این تاکردن ها سطوح ، نمایها ، نقشه ها و در آخر منظره را ایجاد می کنند. پوشه ها مطابق با ۴ مورد منطقه اصلی ذکر شده در اطراف پروژه هستند. هدف آنها این است که نشان دهند که خود انسان ، به عنوان یک رسانه در پروژه عمل می کند. در طول روز ، حضور انسانها می تواند با حرکت به سمت قسمتهای مختلف آن مانند آمفی تئاتر روی پشت بام و سایر فضاها ، این پروژه را زنده نگه دارد.

جابجایی با گرفتن کد از دروازه ورودی و ورود به سیستم ، مانند اطلاعاتی به سیستم شروع می شود و این باعث می شود تا مردم از امکانات استفاده کنند و از همه قسمت های موجود در رستوران ، گالری و استودیو دیدن کنند. سرانجام با بازگرداندن کد و خروج از مجتمع ، این روند به پایان می رسد و می توان انعکاس آن را در شب مشاهده کرد. در طول شب ، این ساختمان به عنوان واکنشی نسبت به اتفاقات روز با ارائه تصاویر از فعالیت های مردم در روز از طریق تبلیغات و رویدادهای مهم مانند کنسرت و اخبار ، در تمام ۴ سطح آن که می توان از آن ۴ محور اصلی محیط اطراف دید.

 

ادامه مطلب
ساختمان مجلس خبرگان|محسن فروغی،حیدر قلی‌خان غیایی شاملو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا