آپارتمان هااستودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریمحلاتمراکز مسکونیمعمارانمهدی کامبوزیاهلنا قنبری

ساختمان مسکونی محلات | Caat studio

ساختمان مسکونی محلات
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا، هلنا قنبری )

موقعیت: ایران، مرکزی، محلات
وضعیت
: ساخته شده
مساحت: ۲۹۰ متر مربع
کاربری: مسکونی
کارفرما: جواد حبیبی
سرپرست ساخت و ساز: جواد حبیبی، کامران عاشوری
عکاس: پرهام تقی اوف


ساختمان مسکونی محلات
ساختمان مسکونی محلات

مشخصات پروژه ساختمان مسکونی محلات

این پروژه در حاشیه مسکونی محلات واقع در ۲۶۲ کیلومتری جنوب غربی تهران با آب و هوای گرم و خشک واقع شده است. منطقه اطراف این شهر با تراورتن غنی است که بیشتر به دلیل دو معدن قابل توجه محلی تراورتن به نام های حاجی آباد و عباس آباد است. این پروژه در زمانی که سازه و صفحات کف از قبل ساخته شده بود به معمار واگذار شده و مشتری نیاز به یک پروژه مقرون به صرفه دارد. وسعت زمین با همسایگان اشغالی در شرق و غرب آن ۱۸ * ۱۰ متر است.

توضیحاتی در مورد منظقه

معادن و کوه های تراورتن از منطقه جنوبی و سرچشمه منطقه سبز قابل مشاهده است که یکی از معروف ترین محلات است و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب از شمال مرز سایت قابل مشاهده است. اکثریت اقتصاد محلات درگیر کار برش و درمان سنگ است و مشتری ما نیز مستقل از متخصصان سنگ و فروش سنگ است. تخصص وی در انتخاب و مشاوره سنگهای مختلف با قیمت پایین است. (و این آشکارا بر روند پروژه منعکس شده است) در سال ۲۰۱۴ مشتری ما این ملک دولتی را با قیمتی مناسب که از آن تقسیم شده خریداری کرده است.

او رویای ساخت اولین خانه خود را داشت تا آن را به عنوان نمونه ای کامل از کار خود در محله بسازد. تمام برنامه ها به همراه فرم ادامه نرم به هم متصل می شوند تا تقسیمات مکانی با حرکات متنوع در طول پروژه ایجاد شود. شروع از طبقه همکف از لابی تا سقف ، دیوارهای داخلی و تا تمام مسیر تا بالای پشت بام ادامه می یابد. جهت یابی هندسه به سمت شمال ، زاویه دید دیدنی و چرخشی را به سمت نمای شمالی ایجاد می کند تا منظر متفاوتی از محیط ایجاد کند در حالی که همان حرکات بدون چرخش کیفیت متفاوتی را به نمای جنوبی می بخشد. این جنبش نه تنها یک جنبه مفهومی بلکه یک روش خلاقانه برای استفاده از سنگ به عنوان یک قطعه محیطی بود که به ما در ساخت یک پروژه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست کمک می کرد.

 

ادامه مطلب
ساختمان مهر | دفتر معماری تداوم پویا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا