آثار معماری ایراناستودیو رنا دیزاینبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررضا نجفیانساحل نبی پورساختمان های اداریکاربریمحمد حسین حمزه لوییمریم نجفیانمعمارانمینا مهردادمینا نظم جو

دفتر مرکزی شرکت آریا کابل | رِنا دیزاین

دفتر مرکزی شرکت آریا کابل
معمار:رِنا دیزاین
(رضا نجفیان)

موقعیت :ایران، تهران
وضعیت : تکمیل شده
مساحت : ۱۴۵ مترمربع
کاربری : اداری
تاریخ: ۱۳۹۲
معماران مسئول: رضا نجفیان
همکاران طراحی: مینا مهرداد، ساحل نبی پور، محمد حسین حمزه لویی، مینا نظم جو، مریم نجفیان
سرپرست کارگاه: احسان فیض رفعتیان
مجری کارهای MDF: شرکت فرم
کارفرما: کامران حمیدی، حسن رحیمی

عکاس: رضا نجفیان


 

دفتر مرکزی شرکت آریا کابل
دفتر مرکزی شرکت آریا کابل

درباره پروژه دفتر مرکزی شرکت آریا کابل

چالش های طراحی

طراحی دفتر مرکزی شرکت آریا کابل، منطبق بر خواسته‌های اصلی کارفرما مبنی بر سادگی، سرعت طراحی و اجرای بالا هزینه‌ی تمام شده‌ی کم و جلوه‌ی بصری مدرن انجام گردیده است.به‌دلیل قرارگیری ورودی در ابتدای یک پلان کشیده،سازماندهی فضایی و سلسله مراتب دسترسی و عملکردها به‌شکل خطی در طول پروژه انجام شده است.

تفکیک فضایی پلان

فضای پذیرش، انتظار و بخش فروش، به‌صورت جزیره‌ای در فضای بازِ دفتر به چشم میآیند. پیوستگی جداره‌ها، کمدها کف و سایر عناصر در طول پروژه به یکپارچه بودن یک فضای بازِ واحد و منسجم، کمک شایانی کرده است. کمدهای سرتاسری جداره‌ها، نه تنها فضای زیادی را برای قرار دادن اشیاء و مدارک اداری تأمین نموده‌اند، بلکه به‌عنوان پوششی برای عناصر ساختاری مزاحم از نظر بصری، همچون ستونها، جرزها و داکت‌های تأسیساتی موجود، عمل مینمایند.

ادامه مطلب
طراحی مرکز تجاری سرزمین رویاها | فرشاد مهدی زاده

روند طراحی

تضاد سفید و سیاه، تضاد فرصتها و تهدیدهای تولید است که به شکلی سمبلیک در طراحی دفتر مرکزی شرکت آریا کابل تلفیق شده و با تفوق سفیدی، حس موفقیت را به کارکنان، مدیران و حتی مشتریان شرکت القاء میکند. جهت تلطیف روح و حس فضا، لکه‌های سبز رنگی که بدون هرگونه تمرکزِ بیهوده و اغراق‌آمیزی در فضا پخش شده‌اند، میل به رویش و رشد دائمی را نشان میدهند.حتی گیاهان بکارگرفته شده در جای جای فضا، با این لکه‌های سبز همراه شده و حس زنده بودن تولیدی را که در فاصلهای بسیار دورتر جاری‌ست، القاء میکنند.استفاده از سطوح وسیع نورانی با دمای رنگِ نور طبیعی روز به احساس خوشایند کار و حضور در محیطی آرام و دلچسب میافزاید.ساکنین و مراجعین این دفتر، از همان لحظه‌ی نخست ورود، پیام طراح را که «امنیت در تغییر است» درخواهند یافت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 13 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا