آپارتمان هاآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهجواد ناصریخورشید مظاهریدفاترسیاوش قربانیعلی نقوی نمینیکاربریکرجمراکز مسکونیمرضیه مهرپومعمارانمهندسین مشاور نگین شهر آینده

آپارتمان ۲۰۴ مهرشهر | مهندسین مشاور نگین شهر آینده

آپارتمان ۲۰۴ مهرشهر
معمار:مهندسین مشاور نگین شهر آینده
(علی نقوی نمینی)

موقعیت :ایران، کرج،مهرشهر
وضعیت : تکمیل شده
مساحت سایت: ۱۰۰۰ مترمربع
مساحت ساختمان: ۳۰۰۰ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۹۳
معماران مسئول: علی نقوی نمینی
همکاران طراحی:خورشید مظاهری، امیرسیاوش قربانی جزی، مرضیه مهرپو، جواد ناصری
سازه: سهیل آسف
تاسیسات مکانیکی: محمدعلی الهیاری
تاسیسات الکتریکی: جاوید پرویزی
مدیر پروژه: علی نقوی نمینی
کارفرما: بهزاد منادی زاده


 

آپارتمان 204 مهرشهر
آپارتمان ۲۰۴ مهرشهر

درباره پروژه آپارتمان ۲۰۴ مهرشهر

موقعیت پروژه

آپارتمان ۲۰۴ مهرشهر، مجموعه ای با تعداد ۱۶ واحد مسکونی به زیربنای کل ۳۰۰۰ متر مربع است که در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در مهرشهر کرج در سال ۱۳۹۳ بنا شده است. این مجموعه شامل ۸ آپارتمان ۱۷۰ متر مربعی و ۸ آپارتمان ۱۲۰ متر مربعی است.

چالش های طراحی

بستر طرح مهرشهر کرج را شاید بتوان از تنها بازماندگان بافت باغ شهری کرج نام برد. هرچند این محله شهری نیز از آسیبهای ناشی از توسعه های پرتراکم شهری بی نصیب نمانده است ولی به دلیل شبکه فضای سبز موجود و حضور باغات، همچنان به عنوان یکی از با کیفیت ترین بافتهای شهری کرج محسوب می گردد. ولی مسئله مهم این محله، روند پر شتاب توسعه و افزایش تراکم انسانی و ساختمانی در آپارتمانهای نو ظهور آن و تغییر این فضای شهری است. به این ترتیب، موضوع ارتقای کیفیت فضای سکونتگاهی در آپارتمانهای با تراکم متوسط، به عنوان مهمترین مسئله طراحی این پروژه تعریف شد و ایده های کلی و جزئی در طرح و برنامه پروژه در راستای پاسخ به این مسئله و ارائه راه حل معمارانه پایه ریزی گردید.

ادامه مطلب
مسکونی هور | افشین خسرویان

ایده طرح

معماری آپارتمانهای این مجموعه با الهام از نظام فضایی و ارتباطی خانه های ایرانی و بر اساس ساختار شبکه ای، شکل گرفته است. به این ترتیب امکان ارتباط و بسط فضای بین جزء فضاهای خانه فراهم می گردد. فضاها چند عملکردی می گردند و قابلیت ترکیب و تجمیع با همدیگر و یا تجزیه و تفکیک خواهند داشت. همچنین با توجه به هویت باغ شهری منطقه مهرشهر و اهمیت فضاهای باز و سبز زندگی در الگوهای خانه های این منطقه و به دلیل افزایش کیفیت فضای زندگی در آپارتمانها، فضای های باز زندگی و تراسهای سبز نقش مهمی در ساختار معماری بنا داشته است.

جذابیت های پروژه

به این شیوه که تراس ها، هم ارزش با فضاهای اصلی خانه، در نظام شبکه ای خانه ها جای گرفته اند و امکان دسترسی و ارتباط فضاهای دیگر خانه با تراس فراهم شده است. پتانسیلهای متغیر دید و نور در این ساختمان باعث شده است که در طبقات، گزینه های متنوعی برای چیدمان فضای داخلی آپارتمان ها و تراس ها در نظر گرفته شود و همین مسئله نمای متنوعی برای این مجموعه رقم زده است.

 

 

ادامه مطلب
حیات آپارتمان شماره ۹ | دفتر معماری بن سار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا