آثار معماری ایرانآموزشیاستودیو معماری آرخهالناز ناصحیالهام علیمردانیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانخشایار شفقدفاترسید سعید هاشمیفرنوش عشقیکاربریکانسپتمجتبی ثابت‌فردمراکز فرهنگیمعماران

پردیس هوشمند A.U.T | استودیو معماری آرخه

پردیس هوشمند A.U.T
معمار: استودیو معماری آرخه (مجتبی ثابت‌فرد، خشایار شفق، فرنوش عشقی، الهام علیمردانی، الناز ناصحی، سید سعید هاشمی)

موقعیت: ایران،تهران
مساحت: ۵۴۰ متر مربع
کاربری: فرهنگی و هنری،آموزشی
تاریخ: ۱۳۹۴


پردیس هوشمند A.U.Tپردیس هوشمند A.U.T

درباره پروژه پردیس هوشمند A.U.T

ساخت معماری هوشمند برای یک رویکرد دیگر. معمول ترین نوع معماری هوشمند اتوماسیون ساختمان است که در آن مصرف انرژی از طریق یک نرم افزار داده می شود. اما نرم افزارها از این منظر دست کم گرفته می شوند.پیشنهاد این ساختمان یک سکوی انعطاف پذیر است که توسط یک نرم افزار کنترل می شود و می تواند به عملکردهای مختلف درخواست شده توسط کاربر پاسخ دهد.

زیرساخت فیزیکی پیشنهادی شبکه ای از اجزای قابل احتراق مدولار است. هر مؤلفه دارای نورپردازی ، طرح ریزی و پارتیشن های غشایی قابل جمع شدن است. شکل و ابعاد مستطیل آنها به گونه ای تعیین شده است که می تواند ترکیب های یک و چند را با معابر و تسهیل های لازم و همچنین فضاهای بزرگتر مانند کلاسهای درس یا سالن اجتماعات امکان پذیر کند. این قابلیت ترکیب با استفاده از جداکننده های جمع شونده قطعات و چند پارتیشن متحرک امکان پذیر است. از طریق کنترل های نرم افزاری ، به خصوص برای این پروژه طراحی شده است ، مدیران می توانند هر برنامه سفارشی را درخواست کنند و کاربران می توانند هر یک از فضاها را رزرو کنند. این نرم افزار برنامه مکانی و زمانی را تنظیم و یا پیشنهاد می کند تا در کل ابزار حداکثر شود.

ادامه مطلب
ساختمان اداری مولوی | دفتر معماری تداوم پویا

هوش مصنوعی داده ها را از جمله فعالیت های فعلی ، برنامه ها ، جزئیات رویداد ، مسیرهای دسترسی ، … با استفاده از پروژکتورها و جداکننده های غشایی نشان می دهد. بنابراین هر کاربر در زمان صحیح به مکان صحیح خود هدایت می شود.برای تکمیل فرایند ، برخی از دستکاری ها در نمای داستان به عنوان یک شبکه ماژولار ارائه شده است ، قادر به نمایش فعالیت های اصلی یا رویدادهای جاری است. همچنین قطعات مختلفی از مبلمان جمع شونده و متحرک و جداکننده به منظور پاسخگویی به نیازهای ساختمان به صورت ویژه طراحی شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا