آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررستورانکاربریمعمارانهومن بالا زاده

رستوران ایتالیایی گرانو | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

رستوران ایتالیایی گرانو
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،تهران
وضیعت: ساخته شده
مساحت: ۷۵ مترمربع
کاربری: عمومی
تاریخ: ۱۳۹۱
همکاران طراحی: بهرام افسری، الهام صیفی آزاد، بهنام برزگر
مدیر پروژه: بهنام برزگر
تصویرسازی سه بعدی: مونا رضوی


رستوران ایتالیایی گرانورستوران ایتالیایی گرانو

درباره پروژه رستوران ایتالیایی گرانو

این پروژه در یک خیابان یک طرفه و دارای اصلی ترین دسترسی شهری در تهران واقع شده است. که در واقع ، بازسازی طراحی داخلی یک فروشگاه به شکلی برای تعریف جدیدی از یک رستوران با نام تجاری جدید است.یکی از اصلی ترین پیشنهادات در طراحی این پروژه ایجاد فضای جدید متحد بین بیرون و داخل فروشگاه بود ، بنابراین شکل مداوم و مداوم طرح می تواند کلیه عناصر داخلی و خارجی طرح را تعریف کند (مانند تخته فروشگاه ، روشنایی ، سقف ، دیوارها ، تابلوهای تفریحی و داخلی).هدف دیگر ایجاد نماهای مختلف در زوایای بیرونی و داخلی در مورد جرم ، نور و رنگ پروژه بود.با توجه به اهداف ذکر شده در بالا ، تکنیک طراحی از دو مشبک مرتبط استفاده می شود.

اهداف پروژه

شبکه های پروژه بر اساس شرایط واقعی ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند. در شکل گیری ژئوماتیک پروژه ، با توجه به اینکه این رستوران در دو سطح با ارتفاعات مختلف طراحی شده است ، سعی کردیم آنها را با هم ادغام و ادغام کنیم. شکل این پروژه می تواند با توجه به حرکت یک طرفه اتومبیلها ، افراد عبور کننده خیابان مجاور یک طرفه را دعوت کند. پس از جذب مردم به سالن اصلی رستوران ، آنها را به قسمت دیگری از رستوران منتقل می کنند.

ادامه مطلب
مجتمع تجاری رامفر | شرکت مهندسين مشاور پي‌كده

از جمله پیشخوان سفارش دهنده و آشپزخانه.با توجه به اهداف ذکر شده ، به جای ترکیب عناصر مختلف متفاوت برای پروژه ، سعی کردیم روشی یکپارچه ادغام کنیم که می تواند برای همه عناصر رستوران استفاده شود. در مرحله اول ، مبلمان ، تختخواب ، روشنایی ، سقف ، دیوارها ، لوازم برقی و مکانیکی و تابلوی فروشگاه را به عنوان عناصر طراحی فرض کردیم. به عنوان مرحله دوم ، روشی را به کار گرفتیم که بتواند همه آنها را ایجاد کند.

ایده ی اصلی پروژه

ایده زیر در تبدیل سطوح این بود که نوارهای بهم پیوسته به دنبال کیفیتی هستند که بتوانند عناصر مختلف را با یکدیگر رد و بدل کنند و همزمان بتوانند یک کلیت یکپارچه را ایجاد کنند.ما به جای قرار دادن عکس ، گرافیک یا چراغ بر روی دیوارها و یا فضای جداگانه از یکدیگر در این رستوران مبله ، همه عناصر را برای دستیابی به فضای یکپارچه در ارتباط قرار داده ایم.این نوارها هر یک از عناصر طراحی را بطور متناوب تعریف می کنند بنابراین می توانیم با تقسیم این دو مش فضا ایجاد کنیم.برخی از تصاویر انتزاعی با رنگ های گرم (پاییز) در نوارهای مش A وجود دارد که رنگ ها و مبلمان را مشخص می کند.

ادامه مطلب
خانه‌ی آب‌تنی | حبیبه مجدآبادی

نقش رنگ در پروژه

این رنگ ها با توجه به هندسه سه بعدی طراحی در یک تم سفید محو می شوند. رنگ های ایجاد شده بین نوارها باعث ایجاد تنوع و احساسات خاص از دیدگاه های مختلف می شود به طوری که به هر صندلی هویت خاصی می بخشد.ما از چراغ های کم مصرف SMD که در پشت نوارهای مش قسمت B نصب شده است ، استفاده می کند. با استفاده از هندسه مشهای A و B و رنگهای نصب شده در بین چراغها ،دیدگاههای مختلفی در بین موقعیت های راه رفتن یا نشستن تصور می شود.ما همچنین از ساختار فلزی به عنوان مواد برای شکل دادن به هر نوار استفاده کردیم و سپس پانل ها را روی آنها پیچ کردیم. پوشش کف و نوارها به رنگ اپوکسی است که دوام بالایی دارد و تمیز کردن آن آسان است.

چالش

در ساخت این پروژه با توجه به امکانات و بودجه محدود مشتری ، یک الگوی اجرایی ایجاد می کنیم. ما اجزای پروژه را در مقیاس واقعی در یک بنر بلند چاپ کردیم تا یک الگوی دقیق از پروفایل به سازنده ارائه دهیم. این تکنیک باعث کاهش هزینه ها شد. یک روش اقتصادی با استفاده از چراغ های SMD سلب که در بازار موجود بود.در واقع ، ما سعی کردیم با توجه به امکانات موجود در كشور ما و پیمانكاران ، سبك خاصی را برای اولین شعبه این رستوران ایجاد كنیم. با توجه به اینکه بودجه مشتری در مدل سازی و طراحی ساختار این مفهوم بسیار مؤثر بوده است.

 

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی I! | گروه معماری آراد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا