آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکارخانهکانسپتکرجمعمارانهومن بالا زاده

کارخانه پارسی | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

کارخانه پارسی
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،کرج
مساحت: ۹۰۰۰ مترمربع
کاربری: تجاری
تاریخ: ۱۳۹۲
همکاران طراحی: مینا نامجو، الهام صیفی آزاد،حمید آبدیلو،بهنازکریمی
تصویر سازی سه بعدی: مونا رضوی
انیمیشن: اصلان طاهری


کارخانه پارسیکارخانه پارسی

درباره پروژه کارخانه پارس

هدف از این پروژه طراحی فرمت کارخانه استاندارد فارسی موجود است. یکی از معیارهای اصلی طراحی ایجاد انسجام مکانی بین سایت ، ساختمان موجود و همچنین الحاق جدید بود. با توجه به این موضوع ، فرایند طراحی با ایجاد یک حجم نمودار که فضای داخلی و خارجی را مشخص می کند ، آغاز شد.نکته مهم دیگر نشان دادن هویت کارخانه استاندارد فارسی از طریق طراحی بود. با نشان دادن جهت حرکت در جاده های مجاور ، از رنگ آبی در طراحی نما استفاده شده است. ترکیب رنگ های سفید و آبی روی نما با استفاده از بلوک های بتونی سبک که با لعاب فیروزه ای پوشانده شده است ، ایجاد شده است.به نمایندگی از ذات کاربردی کارخانه (تولید وان و تولید جکوزی) ، کانال های آب مطابق با مورفولوژی ساختمان بر روی نما اجرا می شدند تا جریان پویا از آب در اطراف ساختمان ایجاد شود.

کاربری پشت بام پروژه

پشت بام ساختمان سکویی برای همایش ها ، تجمعات تجاری و نمایشگاه ها است. بازدید کنندگان می توانند بدون ورود به ساختمان اصلی از طریق رمپ بیرونی به محل نمایشگاه دسترسی پیدا کنند. رمپ خود نیز بخشی از نمایشگاه است ، محصولات این شرکت را به نمایش می گذارد ، همچنین سکویی برای بازدید کنندگان برای دیدن کارگاه های داخلی از طریق شفافیت های موجود در نما می باشد. در نهایت این مسیر بازدید کنندگان را به بخش گالری هدایت می کند که محصولات اصلی کارخانه را به نمایش می گذارد.

ادامه مطلب
بدنه‌ و موزه­‌ی شهری مسجد جامع عتیق | استودیو معمار

استفاده از انرژی طبیعی در پروژه

یک سقف پارچه ای قابل اجرا بر روی منطقه صندلی اجرا شد. بخشی از سقف با بیشترین نوردهی در معرض نور خورشید به عنوان سکویی برای اجرای پانل های خورشیدی ، تأمین برق کافی برای روشن کردن کل سایت ، بهره برداری از کارهای آب در نما و گرم کردن لوله های حرارتی ذوب برف زیرزمینی مورد استفاده قرار گرفت.

راهرو ها

رابطه بین طراحی حجمی پروژه و عملکرد داخلی مبتنی بر ایجاد فضای گردش پویا-ارائه است. بنابراین ، یک خلأ مداوم ایجاد شده است ، که رمپ های گردش در داخل ساختمان را تعیین می کند. این رمپها مسیری را برای بازدیدکنندگان از کارخانه از طریق دهانه های شیشه ای و بدون ورود مستقیم به محل کارگاه فراهم می کنند. سرانجام ، این مسیر به فضاهای گالری نمایش داده می شود که محصولات نهایی کارخانه را نمایش می دهد. چراغهای اجرا شده ، نورپردازی طبیعی غیرمستقیمی را در این مسیر فراهم می کنند.

برنامه کاربردی

برنامه کاربردی سایت مبتنی بر تمرکز مناطق تولید و کنترل در یک بخش و فراهم کردن دسترسی مستقیم از بخش اداری و گالری ها به مناطق تولید بود. بخش اداری نیز از طریق رمپ ها و پله ها به فضای نمایندگی متصل می شود.ایده گردش بیرونی در این پروژه ایجاد مسیر کامیون حلقه ای برای چیدن آسان و رها کردن دسترسی بود. برای دستیابی به این هدف ، دریچه ای به عنوان دروازه خروجی کامیون ها ایجاد شد.

ادامه مطلب
نمازخانه موزه ی فرش | کامران دیبا

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” source=”media: 24072,24070,24069,24068,24067,24071,24062,24063,24059,24058,24065,24060,24061,24066,24064,24056,24055″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا