آپارتمان هابازسازی شدهبهادر کاشانی مدنیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریگروه معماری کندومراکز مسکونیمعماران

آپارتمان شیرین | گروه معماری کندو

آپارتمان شیرین
نام معمار: گروه معماری کندو ( بهادر کاشانی مدنی)

موقعیت: ایران،تهران
وضعیت
: بازسازی شده
مساحت: ۱۵۰ مترمربع
کاربری: مسکونی


آپارتمان شیرین
آپارتمان شیرین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات پروژه آپارتمان شیرین

پروژه بازسازی و طراحی داخلی خانه شیرین در واحدی با بنای مفید ۱۵۰ مترمربع در طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه ۸ واحدی واقع در خیابان شماره ۱۱ هرمزان اجرا شده است. مسائل اصلی که در طراحی و اجرای این پروژه با آن روبرو بودیم، اصلاح پلان و بودجه کارفرما بود.

طراحی پلان جدید

پلان واحد موجود مشکلات اساسی داشت که از مهمترین آنها عدم تفکیک فضای خصوصی و غیرخصوصی بود. در پلان جدید سرسرای ورودی، سرویس میهمان و آشپزخانه جداکننده فضاهای خصوصی و غیرخصوصی شدند و آشپزخانه بصورت مفصلی شد که با هر دو فضا ارتباط دارد و درهای کشویی که جای کمی اشغال می کند، حریم خصوصی و غیرخصوصی را از هم تفکیک کرد. در طراحی پلان توجه به استانداردها و ابعاد برای هر فضا باتوجه به سبک زندگی ایرانی امروز بسیار مورد توجه قرار گرفت. استفاده حداکثر از نور طبیعی برای کلیه فضاها، تعریف پیش فضا قبل از ورود به هر فضا، ایجاد حریم مناسب برای اتاق خواب ها، در نظرگرفتن کمد رختکن در سرسرای ورودی، در نظر گرفتن فضای رختشویخانه در آشپزخانه و تامین کمد کافی با عمق استاندارد و مطابق با خواسته کارفرما، از جمله نکاتی است که در طراحی پلان پروژه مورد توجه قرار گرفت.

ادامه مطلب
خانه الهیه

انتخاب متریال ها

در طراحی داخلی این پروژه با به خدمت گرفتن تمام عناصر معماری از جمله نورپردازی، رنگ مناسب، انتخاب مناسب متریال برای قسمت های مختلف و … سعی بر بالا بردن و بهتر شدن عملکرد و کیفیت زندگی شد. با استفاده از قوس در سقف بخشی از پذیرایی هماهنگ با قوس های موجود در پنجره ها و نمای ساختمان، فضایی متفاوت و ایرانی ایجاد شد. در آشپزخانه و حمام از کاشی های دست ساز با طرح ها و رنگ های منحصر بفرد طبق سفارش کارفرما استفاده شد.

رنگ

توجه به ارتباط رنگ ها و استفاده معنی دار از رنگ در فضاهای مختلف خانه منطبق با سلیقه افراد مختلف خانواده تم های مختلفی برای هر فضا ایجاد کرد. با استفاده از چوب سفید برای درها، قرنیزها و درگاه ها و از طرف دیگر رنگ های خنثی شده به وسیله خاکستری در طیف های مختلف برای دیوارها، سفیدی چوب دو چندان جلوه گر شد. برای پوشش کف، پارکت چوبی درنظر گرفته شد که به گرم تر شدن فضا کمک کرد. بخش مهمی از کار طراحی و اجرای این پروژه ، دکورها و کارهای چوبی بود که برای بخش های مختلف طراحی گردید.

ادامه مطلب
مرکز توسعه روآن فرایر

طراحی اتاق کودک آپارتمان شیرین

برای اتاق کودک دکوری طراحی شد که هم فرم مناسب کودک باشد و هم فضای مناسبی برای قرار دادن اسباب بازی کودک در اختیار او قرار دهد. این دکور از دو بخش عمود به هم تشکیل شده و در کنج جنوب شرقی اتاق، دو دیوار را در بر گرفته است. این دکور با چوب به دو رنگ خودرنگ و سفید ساخته شد. ترکیب رنگ چوب و سفیدی دکور با صورتی دیوار فضای مناسبی برای کودک ایجاد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا