آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری شباهنگسروش روغنیانفروشگاهقمکاربریمعماران

پروژه زرد | دفتر معماری شباهنگ (سروش روغنیان)

پروژه زرد
معمار:
دفتر معماری شباهنگ (سروش روغنیان)

موقعیت: قم،خیابان دور شهر ،خیابان هفدهم
مساحت/زیربنا: ۳۰۰ متر مربع در ۳ طبقه
تاریخ شروع/تاریخ پایان ساخت: تیر- شهریور ۱۳۹۶
کارفرما: مهدی لسانی
همکاران طراحی: الهه موسوی، لیلا اسدبیگی، الهه روشندل، نیما میرزایی، هدی امتیاز
اجرا: 
دفتر معماری شباهنگ، علی زینی وند
طراحی و دکوراسیون داخلی: 
دفتر معماری شباهنگ
نوع تاسیسات/نوع سازه: 
فن کوئل سقفی، سازه فلزی
گرافیک: سحر قربانی
عکاس:
سارنگ فرزام فر، امید صدیقی


پروژه زردپروژه زرد

درباره پروژه زرد

پروژه فروشگاه سیسمونی نی نی ماه در خیابان دورشهر در شهر قم واقع شده است. مساحت پروژه ۸۶۵ متر مربع است که در سه  طبقه  شکل گرفته است. موضوع بازسازی و طراحی داخلی فروشگاهی بود که  قبل از آن نیز کاربری تجاری داشته اما به دلیل اینکه فاقد ریزفضاهای مناسب  بوده، کارفرما در صدد بازسازی آن برآمده تا فضای نابسامان فروشگاه بر اساس نیاز های کارفرما سامان یابد.در جلسه اول با کارفرما زمان زیادی صرف پیدا کردن مکان پروژه کردیم. خیابان دورِشهر خیابانی در شهر قمخیابانی سرد و بی روح با بافتی آشفته بود. ساختمان پروژه ساختمانی خاموش که توجه هیچ رهگذری را برنمی انگیخت. فضای داخلی هم بر سردی حس بنا می افزود، اما قرارگیری راهروی ورودی که منتهی به پلکان طبقات می شد، چراغ ایده‌ای را در همان برخورد اول در ذهنمان برافروخت.

ادامه مطلب
ویلای رودسار | دفتر معماری ایوان (امیر افغان)

تاثیر رنگ در فضا

لکه ی رنگی گرم که بر سردی فضا  بنشیند و توجه رهگذران را به خود جلب کند. لکه ای که از حجم بیرونی شروع شده و تا داخل امتداد پیدا کند. . فضاها را به دو بخش تقسیم کردیم ، فضای تقسیم طبقات و فضای نمایش محصولات. قلم مو را بدست گرفتیم و جریان رنگی مورد نظر را ایجاد کردیم.  فضای تقسیم طبقات را با رنگی پرانرژی که در تضاد با بافت خودنمایی کند رنگ زدیم. رنگی که از بیرون مخاطب را غافلگیر کند و از داخل فروشگاه از ابتدا تا انتهای طبقات با او همراه شود. همه چیز را زرد کردیم، هر آنچه در این فضا قرار گرفت زرد شد. سایر فضاها با رنگ قالب سفید برای نمایش محصولاتی که خود پر از رنگند ترکیب شد.اثر قلم موی آغشته به رنگ زرد در طبقه ۱- به پایان کار خود رسید و بر روی زمین لکه رنگی چکیده شده از قلم ما نقش بست.

تقسیمان طبقات پروژه

گام بعدی طراحی، ایجاد فضاهایی مناسب برای نمایش محصولات بوده است. محصولاتی که دارای ابعاد گوناگونی است. از این رو به برنامه‌ریزی پیرامون چیدمان این اجناس هم از نظر ابعاد و هم با توجه به نیاز مخاطب پرداختیم. در جانمایی عملکردها به سهولت استفاده فکر کردیم و براین اساس محصولات بزرگتر به طبقات بالا و پایین و محصولات پر فروش و کوچکتر مانند لباس و محصولات بهداشتی در طبقه همکف قرار گرفته‌اند.
زیرزمین: فضای نمایش محصولات (کالسکه، ماشین شارژی، اسباب بازی و …) آسانسور، سرویس بهداشتی
همکف : فضای نمایش محصولات ( پوشاک ، کالای بهداشتی و …) ، مدیریت ، صندوق، آسانسور، انبار، سرویس بهداشتی
اول: فضای نمایش محصولات ( سرویس خواب کودک و کالای خواب )، صندوق، آسانسور

ادامه مطلب
پنت‌­هاؤس کامرانیه | شرکت نقش نماد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا