آپارتمان هاآثار معماری ایرانبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترساختمان های اداریشرکت اسکان ایرانکاربریمراکز تجاریمراکز مسکونیمرکز خرید

برج‌های اسکان | شرکت اسکان ایران

برج‌های اسکان
معمار : شرکت اسکان ایران

موقعیت : ایران – تهران
وضعیت : ساخته شده
کاربری : مسکونی – تجاری – اداری
تاریخ ساخت : ۱۳۵۶ – ۱۳۵۱
عکاس : عادل گودرزی


برج‌های اسکان | شرکت اسکان ایران
برج‌های اسکان | شرکت اسکان ایران

درباره پروژه برج‌های اسکان

شرکت اسکان ایران در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد و از آغاز کار، پروژه‌­های متعددی در زمینه‌­های بلندمرتبه‌­سازی، خانه­‌سازی، عملیات راه‌­باند (پل، تونل و آزادراه)، فرودگاه‌­سازی و عملیات خاکی را به مرحله‌ی اجرا درآورد.

پروژه‌های انجام‌شده در این مأموریت

طراحی و اجرای هتل اوین و سالن جشنهای آن، هتل بین‌المللی کرمانشاه، هتل آزادی آبادان، هتل انقلاب تهران، طراحی و ساخت بیمارستان حضرت فاطمه(س) (محب کوثر)، مدیریت بر طراحی و اجرای دانشکده‌ی فنی و مهندسی علوم و فنون دریایی خرمشهر و جندی شاپور دزفول، مدیریت بر طراحی و اجرای دانشگاه شهدای ۱۶ دی هویزه و دانشگاه علوم پزشکی اروند و همچنین مدیریت بر طرح جامع مجتمع فرهنگی-ورزشی لواسان و جماران. به‌علاوه، یکی از شاخص‌­ترین و مهم‌­ترین پروژه‌­های اخیر شرکت، ساخت بزرگترین شهرک سینمایی (شهرک نور) طی سالهای ۹۱-۸۹ بود که علاوه بر حصول تجربیات ارزنده و حرف‌های، این شرکت را به‌عنوان اولین شرکت سازماندهی‌شده در صنعت ساخت دکوراسیون هنری در حوزه‌ی سینمایی معرفی کرد. برجهای معروف ۳۰ طبقه‌ی اسکان که در ۳ بلوک احداث شده‌اند، لقب «اولین بلندمرتبه‌­ساز در ایران» را برای این شرکت به ارمغان آورد.

ادامه مطلب
مجتمع فرهنگی تفریحی سوران | شرکت معماری آتی زیست

بخش مسکونی

تعداد ۹۰ واحد مسکونی در ۲۳ طبقه از هر برج قرار دارد که به طور منظم، به صورت ۴ واحد در ۲۲ طبقه و نیز ۲ واحد در طبقه‌ی بیست و سوم منتشر شده‌اند. واحدهای دوخوابه متراژهایی معادل ۱۸۵ متر مربع، سه‌خوابه‌ها ۲۰۵ متر مربع و چهارخوابه‌ها ۲۲۵ متر مربع دارند. هر واحد شامل سالن پذیرایی، اتاق‌های خواب، آشپزخانه، بالکن، رختشویخانه، سرویس بهداشتی مهمان، سرویس بهداشتی فرزندان، سرویس بهداشتی مختص صاحبخانه، حمام و یک اتاق برای مستخدم با امکانات کامل و مستقل است.

پارکینگ

سه طبقه پارکینگ مسکونی مستقل برای این برج تعبیه شده که از همکف به پایین شامل ۳۰۰ واحد پارکینگ به همراه ۲۰۰ واحد انباری میباشد. شوتینگ، زباله سوز و تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب از دیگر امکانات این سازه هستند. موتورخانه‌ی ساختمان شامل سه دستگاه بویلر، سه دستگاه چیلر، پمپهای آب، برق اضطراری، آتش‌نشانی، ردیاب دود، مرکز تلفن، منبع آب اضطراری در پشت‌بام و سه دستگاه آسانسور باربر و نفربر است که برای هر برج تعبیه شده‌اند. طبقه‌ی تراس، استخر بزرگسالان و استخر کودکان را در خود جای داده است. تعداد ۴۰ دستگاه واحد اداری در مساحتهای مختلف در دو طبقه به نام مرکز خرید اسکان نیز طراحی شده است و دو طبقه‌ی زیرزمین و همکف دارای ۶۰ باب مغازه با مساحتهای مختلف هستند. پارکینگ‌­های اداری و تجاری مستقل از مسکونی‌ها، در سه طبقه، از همکف به بالا طراحی شده و شامل ۱۶۰ واحد پارکینگ و ۶۰ واحد انباری تجاری–اداری می‌باشد.

ادامه مطلب
بانک ملی ایران، شعبه اسکان | گروه معماری زما

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا