آثار معماری ایراناستودیو فضای خاصپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهحسین نمازیکاربریمجتبی تسلطمراکز مسکونیمشامعمارانویلا

ویلای دوقلوی مشا | استودیو فضای خاص

ویلای دوقلوی مشا
نام معمار: استودیو فضای خاص (مجتبی تسلط، حسین نمازی)

موقعیت: ایران،مشا
وضعیت
: ساخته شده
مساحت: ۱۱۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۷
همکاران طراحی:مهیار تسلط، نسترن حسنی، مرضیه مهرانفر، میلاد سرهادی، حامد سرهادی
عکاس: پرهام تقی اف، مسعود بنفشه


ویلای دو قلو مشا
ویلای دو قلو مشا

مشخصات پروژه ویلای دوقلوی مشا

 پروژه ویلای مشا در منطقه مشا قرار دارد. این پروژه شامل طراحی دو ویلا در سایتی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و شیب ۴۰% می باشد. نکته مهم در آغاز طراحی در مورد قرار دادن مناطق رو سایت است. بنا به درخواست مالک، سایت به سه بخش تقسیم شد. بخش میانی به عنوان منطقه مشترک میان دو ویلا می باشد. در این فضا استخر و راه پله ها به عنوان عنصر ارزشمند قرار داده شده اند. دو راه پله مانند یک جداکننده در مرز هر ویلا و ستون طراحی می باشند. این راه پله ها طبقات را به هم متصل می سازد.

دسترسی ها

در سمت راست و چپ دو ساختمان اصلی ویلا  به طوری قرار داده شده است که گویی حیاط و راه پله ها را در آغوش کشیده است. فضای عمومی ساختمان رو به حیاط مشترک و فضای خصوصی رو به سایت می باشد. بر اساس این منطقه بندی، سه سطح اصلی ویلا ساخته شد. یکی از نتایج مثبت شیب زیاد سایت در این پروژه امکان جریان آب بود. آب باران به سمت حوض ها حرکت می کند و در آنجا که پایین ترین سطح سایت می باشد، ذخیره می شود. سقف ها در جهات مختلف شیب دار شدند و و برای پاسخ دادن به محدودیت های اقلیمی ایجاد شدند. بازه ها بیش ترین دید را از داخل و بیرون فراهم می سازند و باعث حفظ حریم خصوصی می شود.

 

ادامه مطلب
ويلای شکسته | مشفق شفیعی لردجانی، حسین هجرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا