آثار معماری ایرانپروژه ها براساس وضعیتجعفر لطف الهیچشم انداز و شهرسازیطراحی شهریفضای عمومیکاربریکانسپت

گنبد های آبی معکوس | جعفر لطف‌الهی

گنبد های آبی معکوس
نام معمار:
جعفر لطف‌الهی

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
کاربری: تفریحی
تاریخ طراحی: شهریور ۱۳۹۴
همکاران طراحی: مرجان اکبری
طراحی سازه مشاور سازه: قدرت جهانگیری
نوع سازه: بتنی
طراحی تأسیسات مشاور آب و فاضلاب: مهندسین مشاور پارس آب تدبیر
جوایز : ۱) منتخب انجمن معماران آمریکا Emerging Professionals Exhibit 2016
۲) فینالیست جایزه معمارى آسیا در سال ۲۰۱۵


 

گنبد های آبی معکوس
گنبد های آبی معکوس

الگوی جدید توسعه 

در دهه اخیر ، جمعیت تهران به دلیل مهاجرت به طور مداوم در حال افزایش است ، نتیجه شهرنشینی سریع منجر به تغییر اکوسیستم ها و آب و هوا شده است ، از طرف دیگر سوء مدیریت منابع آب و از بین رفتن پوشش گیاهی باعث خشکسالی در فصول گرم و سیل در باران شده است. فصل ها. این مشکلات به کاهش بهزیستی انسان و فرسایش محیطی کمک می کند. بنابراین ، شهر معاصر به الگوی جدید توسعه مبتنی بر راهبردهای جایگزین نیاز دارد.

مشخصات سایت پروژه 

سایت پروژه گنبد های معکوس آبی در شرق تهران واقع شده است ، طیف گسترده ای از مشکلات شناسایی شده ، منطقه با عدم وجود سیستم فاضلاب که باعث آلودگی آبهای زیرزمینی می شود ، دچار تخریب مداوم شده است ، از این رو از منابع آبی برای آبیاری ، تراکم کم فضای سبز و سرانجام ، فقدان فضای عمومی شهری از جمله مواردی است،برای پرداختن به همه این موضوعات ، تاریخچه استفاده از آب ، مورد مطالعه قرار گرفته است و با تلفیق تاریخ ، فرهنگ ، محیط زیست ، پایداری و آگاهی از دلتنگی پیش از مدرن ، یک نوع شناسی جدید با یک زبان معاصر تحول یافته است.

ادامه مطلب
ارتباط شهروندان با سازمان‌ها به وسیله نرم‌افزار بومی ممکن شد

راه حل های پایدار

این پروژه مجموعه ای از راه حل های پایدار را برای فعال سازی مجدد منطقه ، تبدیل آب زباله برای آبیاری و آب باران به شکلی که برای انسان ها توسط گنبدهای معکوس با ظرفیت ۱۲۴.۴۰۰ متر مکعب برای صرفه جویی در مصرف آب در فصل بارانی و استفاده در فصل خشک. این فرایند باعث جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی ، تنظیم مدیریت آب ، تنظیم تعامل بین شهر و محیط زیست ، افزایش کیفیت فضای شهری ، به حداقل رساندن انتشار CO2 و تنظیم دما توسط یک ساختار واحد غول پیکر می شود که فضاهای عمومی و مخازن آب را تحت انبوه قرار می دهد. سقف سبز شهری با جنبه های پایداری و محیط زیست به منظور بهره مندی از منافع اجتماعی و محیطی. این طرح به سؤالات عمیق در مورد جامعه ، پایداری و البته خود معماری فرم محكمی می بخشد. هدف این پروژه ها فعال سازی مجدد منطقه شهری و افزایش کیفیت فضای شهری برای ترغیب طبقه متوسط ​​به حضور و زندگی در منطقه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا