آثار معماری ایرانبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانساختمان های اداریکاربریکامیاب پرنیانچیمراکز تجاریمعماران

ساختمان اداری – تجاری امیر مسعود | کامیاب پرنیانچی

ساختمان اداری – تجاری امیر مسعود
معمار: کامیاب پرنیانچی

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده 
مساحت: ۳۵۸۰ مترمربع
تاریخ ساخت : ۱۳۹۵-۱۳۹۷
کاربری: اداری – تجاری
همکار طراحی: بهادر گل پور
اجرا: حامد آخوندی، سامان فردمنش، کاوه مومنی و غلامرضا شفیعی


ساختمان اداری – تجاری امیر مسعود
ساختمان اداری – تجاری امیر مسعود

درباره پروژه  ساختمان اداری – تجاری امیر مسعود

روند شکل گیری حجم

– کشیده شدن پوسته نما بر روی حجم

– تفکیک پوسته نما، تغییر ارتفاع و ایجاد سطوح  پر و خالی

– افزودن جزئیات بیشتر و تفکیک متریال متناسب با کاربری و شخصیت سطوح و احجام

طرح بر مبنای کشیده شدن پوسته ای به روی حجم موجود شکل گرفته است. در این روند سعی شده است که به تناسبات  و هماهنگی اجزاء توجه شود.”ایجاد تنوع بصری” و “حفظ خلوص طرح” بعنوان دو عامل متفاوت به نوعی مورد توجه قرار گرفته اند که نتیجه ای قابل قبول و متعادل حاصل گردد.

مصالح و تکنولوژی‌های پیشنهادی

با در نظر گرفتن امکانات اجرایی کارفرما، سعی شده است از تکنولوژی و سیستم هایی استفاده گردد که به طور معمول در پروژه هایی با مقیاس مشابه قابل دسترس باشد. بدین منظور جزئیات اجرایی با دقت و حساسیت ویژه طراحی شده است. همچنین کیفیت عملیات اجرایی در مراحل مختلف مورد پایش قرار گرفته است. 

ادامه مطلب
ویلا مهرشاهه | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

استفاده از آجر به عنوان مصالح غالب ساختمان به همگونی با بافت تاریخی کمک می کند. استفاده از فلز به رنگ تیره تأکید بیشتری بر عمق سایه ها خواهد داشت. این اجزاء بعنوان مفصل هایی برای اتصال اجزاء اصلی به یکدیگر عمل می کنند.

مجموع عوامل یاد شده به نتیجه ای که از ابتدا مورد توجه تیم طراحی بوده است، می انجامد که عبارت است از پدید آمدن ساختمانی که به اندازه کافی شاخص و به اندازه کافی با محیط پیرامون هماهنگ است.

فرآیند طراحی:

ساختمان به نوعی به عنوان یک توده حجمی یکپارچه به نظر می رسد که اجزاء آن با شکاف ها و درزهایی از هم تفکیک شده اند. انسجام کلی مجموعه از طریق حرکت پیوسته مصالح از سطحی به سطح دیگر مورد تأکید قرار گرفته است.

از نظر فرم تا حدودی به مصادیق معاصر به ویژه محدوده زمانی حوالی دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی توجه شده است زیرا نمونه های شاخص آن دوره از ویژگی هایی برخوردارند که همچنان نسبت به نمونه های التقاتی و تجمل گرایانه دهه های اخیر کیفیت مطلوب تری دارند و بعضاً معرف هویت تاریخی و فرهنگی تهران می باشند.

 

ادامه مطلب
خانه محمود حسابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا