رویدادهانمایشگاه

برپایی سومین نمایشگاه « ابژه » در فرهنگسرای نیاوران

برپایی سومین نمایشگاه «ابژه» در فرهنگسرای نیاوران

طراحان ایرانی و ایتالیایی در نمایشگاه « ابژه ۳» با موضوع احجام کاربردی از سنگ ایرانی گرد هم می‌آیند.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری فارس ، سومین نمایشگاه «اُبژه» با موضوع «میز و حجم کوچک کاربردی» در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
 
این نمایشگاه همچون گذشته از طراحان و هنرمندان دعوت شده است تا به این پرسش پاسخ بدهند: ”چگونه یک شیء مانند میز می‌تواند به مرکز تجمع افراد و پایگاهی برای گذراندن ساعات طولانی و فعالیت‌های مشترک تبدیل شود؟“
 
طراحان دعوت‌شده از سوی الناز طهرانی نمایشگاه‌گردان ابژه از نسل‌های مختلف و حوزه‌های کاری گوناگون انتخاب شده‌اند. همچنین آثاری از میان آثار کارگاه آموزشی برگزار شده با همین موضوع، برای نمایش برگزیده شده‌اند.
 
نمایشگاه سوم ابژه با هدف تمرکز و کشف پتانسیل‌های  موجود در مواد، بر روی سنگ متمرکز شده است. سنگ‌های ایرانی از نوحی مختلف ایران از جمله الیگودرز، ازنا، محلات، بیرجند، اصفهان و فارس تهیه شده‌اند. طراحان مولف‌ فراخوانده شده‌اند تا با اندیشیدن به سنگ ایرانی به عنوان ماده اصلی طراحی و بحث و نقد پیرامون آن، به حوزه طراحی محصول تحرک بیشتری ببخشند.
 
موضوع تعامل انسانی که از موضوعات اصلی نمایشگاه است سعی دارد دامنه این حوزه را به موضوعات اجتماعی روز بگستراند، زیرا که ابژه معتقد است بی‌تفاوتی به زندگی اجتماعی به ویژه در شرایط جاری کشور، به انزوای حوزه طراحی منجر خواهد  شد.
 
 
نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد یافت و هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای هنردوستان است.
ادامه مطلب
معرفی کتاب «جامعه و بازار در عصر ناصری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا