اخباراخبار شهرسازی

آغاز مطالعات بازآفرینی شهر و بندر در گیلان

آغاز مطالعات بازآفرینی شهر و بندر در گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز مطالعات بازآفرینی شهر و بندر در این استان، به منظور پیوند علمی و توسعه‌بخش آنها و رونق بسترهای اقتصادی و گردشگری دریایی خبر داد.

حمیدرضا آبایی روز یکشنبه در جلسه بررسی مطالعات بازآفرینی شهر و بندر در فرمانداری آستارا گفت: برای دستیابی به بندرهای توسعه یافته، صنعتی و مدرن در استان، از مشاوران صالح جهت طراحی های کارشناسانه و راهبردی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص موقعیت بندر در قالب یک شهر مدنظر است و در طراحی ها مولفه هایی نظیر محیط زیست، اقلیم، معماری و شهرسازی، اقتصاد و گردشگری و فرهنگ و اجتماع لحاظ می شود.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم تا دو شاخص فرهنگ و اجتماع شهری در بندر تاثیرگذار باشد و شاخص های اقتصادی و گردشگری بندرگاه ها نیز در توسعه و عمران شهرها موثر باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با پایان مطالعات و اجرای طرح های مدون، بندرهای استان از حالت تخلیه و بارگیری خارج شده و هر یک به عنوان یک شهر کوچک توسعه خواهند یافت و ساخت پل روگذر در بندر انزلی برای کاهش مشکلات تردد، جزو برنامه هاست.

ادامه مطلب
سه بنای تاریخی بستک در معرض تخریب

بندر همواره زمینه ساز رونق اقتصادی و رفاه حال مردم بوده

آبایی افزود: در طراحی بازآفرینی بندر آستارا ساماندهی ابنیه، توسعه گردشگری در جبهه شمالی، ایجاد راه دسترسی اختصاصی، ایجاد بخش ویژه پارکینگ کامیون ها و مسیر گردشگری سبز در حدفاصل شهر و بندر مدنظر است.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: بندر همواره زمینه ساز رونق اقتصادی و رفاه حال مردم بوده و بندر آستارا با عاری بودن از آلودگی های نفتی شایع در سایر بندرها، برای توسعه و پیشرفت آماده است.

حسن رستم زاد افزود: سالانه حدود یک میلیون مسافر خارجی از آستارا تردد می کنند و توسعه گردشگری دریایی در این شهرستان ضروری است و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا نیز نگاه ویژه می طلبد.

وی ادامه داد: کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی آستارا اظهار آمادگی می کنند و زیرساخت های این منطقه باید به سرعت آماده شود.

فرماندار آستارا بیان کرد: گذر کریدور ریلی شمال – جنوب از آستارا، این شهرستان را به عنوان پیشانی نظام اسلامی در حاشیه دریای خزر، بیش از گذشته مطرح کرده و توجه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به توسعه بندر آستارا، ضروری است.

ادامه مطلب
افزایش ۱۸ درصدی وام مسکن مهر برای واحدهای آماده

رستم زاد از کارشناسان و مشاوران طراحی بازآفرینی شهر و بندر خواست، با برگزاری نشست ها و جلسات اختصاصی با شهرداری و سایر نهادها و دستگاه های اداری آستارا، زمینه تدوین و اجرای این طرح را تسهیل کنند.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا، برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا