اخباراخبار میراث فرهنگی

تخریب بنای ارزشمند میراث معماری مدرن

تخریب بنای ارزشمند میراث معماری مدرن

به گزارش آرکاو به نقل از کمیته حفاظت از خانه های تاریخی تهران ، با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، بنا ارزشمند میراث معماری مدرن خیایان فلسطین اثر دفتر مرجان تخریب می‌شود!!
قرار است جای این اثر ارزشمند یک ساختمان ۵ طبقه تجاری و اداری ساخته شود.

با روند تخریب هویت شهر تهران توسط اداره کل میراث فرهنگی استان تهران که قرار است میراث شهر را حفظ کند؛ در افق ده ساله آینده پایتخت دیگر هیچ اثری از معماری پهلوی اول، دوم و مدرن تهران باقی نخواهد ماند. این بنا در تقاطع خیایان فلسطین و ایتالیا تهران واقع است.

کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه های تاریخی تهران متشکل از جمعی از سازمانهای مردم نهاد، صاحب نظران و فعالین میراث فرهنگی کشور است که به صورت غیر رسمی با عنوان کمیته پیگیری خانه – باغ اتحادیه در ۱۵اسفند ۱۳۹۰ تشکیل شد.

در ابتدا هدف از تشکیل این مجموعه پیگیری وضعیت خانه – باغ اتحادیه به عنوان قلب بناهای تاریخی محور لاله زار بود که پس از موفقیت این مجموعه در پیگیری حفاظت از این بنا تاریخی، در ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ این مجموعه با توجه به مشورت اساتید و صاحب نظران این حوزه و با توجه به اینکه متاسفانه در شهر تهران سازمان مردم نهاد غیر دولتی به صورت تخصصی به بحث بافت تاریخی تهران نمیپردازد، کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه های تاریخی تهران به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد.

ادامه مطلب
دفتر مرکزی آذران | سینا نجفی،رضا شریف تهرانی

این مجموعه با هدف صیانت از میراث مادی و معنوی شهر تهران و حفاظت از بافت تاریخی پایتخت کشورمان و با تاکید بر خانه های تاریخی پایتخت تشکیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا