اخباراخبار محیط زیست

ورود فاضلاب خام به رودخانه‌ها تخلف است

یک مسئول:
ورود فاضلاب خام به رودخانه‌ها تخلف است

ورود فاضلاب خام به رودخانه‌ها تخلف است: گیلان معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ورود فاضلاب تصفیه نشده و خام به هر به رودخانه ممنوع است و در صورت اثبات تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد.

احسان‌الله شکری  در خصوص فیلمی که در فضای مجازی مبنی بر ورود فاضلاب یک کارخانه در جمال آباد لوشان به رودخانه شاهرود منتشر شده است، گفت: شهرک صنعتی لوشان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است و امکان ورود فاضلاب خام به منابع آبی وجود ندارد مگر اینکه سیستم تصفیه دچار مشکل شده باشد.

وی افزود: آب سد منجیل به هیچ عنوان برای شرب استان استفاده نمی‌شود و برای مصرف زمین‌های کشاورزی است با این حال هر گونه ورود فاضلاب تصفیه نشده به منابع آبی استان ممنوع بوده و این موضوع به عنوان تخلف قابل پیگیری بوده که مراتب از طریق کارشناسان این اداره کل در دست بررسی است.

شکری خاطرنشان کرد:در صورت محرز بودن تخلف مدیریت شهرک مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: فاضلاب شهرک صنعتی جمال آباد لوشان بعد از تصفیه وارد رودخانه شاهرود می‌شود وآب سد سپیدرود از دو رودخانه شاهرود و قزل اوزن تامین می‌شود و در سد منجیل این دو رودخانه به هم می پیوندند و با نام رودخانه سفید رود در منطقه کیاشهر به دریای خزر ختم می‌شود.

ادامه مطلب
کارخانه توسن تجهیز | مهندسین مشاور منظر بوم نقش

وی اضافه کرد: قبل از احداث سد آیت الله بهجت آب شرب استان از سد سفیدرود تامین و از زمان بهره برداری سد آیت الله بهجت آب شرب دو میلیون نفر جمعیت استان از این سد تامین می‌شود و سد سفید رود به عنوان یک ظرفیت بالقوه در زمان اضطراری به عنوان تامین کننده آب شرب استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا