اخباراخبار شهرسازی

شناسایی ۱۴ ملک خطرساز در محلات قزوین

۱۴ ملک خطرساز در محلات شهر قزوین شناسایی شد

واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری در محلات مختلف ناحیه امامزاده حسین شهر قزوین، ۱۴ ملک خطرساز را شناسایی کرده و با صدور اخطاریه، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین روز شنبه افزود: مالکان این املاک با رها کردن آنها زمینه ریزش و تخریب ملک و ایجاد خطر برای شهروندان را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ با تخریب، نصب بلوک مفصلی، کشیدن نوار و اطلاع رسانی در این زمینه تلاش می‌کند تا جلوی بروز هرگونه حادثه و خطر را برای شهروندان بگیرد.

بهنام زاده ادامه داد: این واحد اجرایی ابتدا به مالکان این واحدها اخطار کتبی داده و بعد از نصب بنر در زمان مشخص خواستار رفع خطر می‌شود.

وی یاد آور شد: اگر مالکان برای رفع خطر اقدام نکنند خود شهرداری در این زمینه اقدام کرده و هزینه آن را از مالک دریافت می‌کند.

شهرداری قزوین، ۱۷ مورد از ملک‌های خطرساز را شناسایی رفع خطر کرد

این مسئول اضافه کرد:در این راستا سال گذشته واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین، ۱۷ مورد از ملک‌های خطرساز را رفع خطر کرد.

ادامه مطلب
پروژه موزه سبز در ۵ استان کشور در حال انجام است

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: واحد اجراییات شهرداری، اصلی‌ترین واحد مقابله و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی است و باید بر اساس مقررات و ضوابط حاکم با تخلفات شامل نقض مقررات شهرداری و شهرسازی برخورد کند.

بهنام زاده با تاکید بر حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهری، گفت: در این راستا ابتدا اخطاریه مبنی بر توقف ساخت و ساز غیرمجاز یا مغایر پروانه به مالک ارسال می‌شود تا جهت ارائه مستندات قانونی و اقدامات لازم برای اصلاح مجوز به شهرداری منطقه مراجعه کند.

وی افزود: در صورت پیگیری نکردن، ظرف مدت قانونی نسبت به مهر و موم ملک اقدام می‌شود و سپس به کمسیون ماده ۱۰۰ و رفع تخلف ارجاع شده و تا زمان اخذ اصلاحیه و مجوز، ادامه کار ساختمانی متوقف می‌شود.

برخورد جدی و قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز

بهنام زاده خاطرنشان کرد: وصول مطالبات شهرداری، اطلاع رسانی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، اجرای ضوابط قانونی صدور اخطاریه و تشکیل پرونده جهت تخلفات ساختمانی، جمع آوری ابزار و مصالح پای کار ساخت و سازهای غیر مجاز، ممانعت از خط کشی در اراضی دارای کاربری غیر مسکونی و فاقد طرح شهرسازی، توقیف و تعطیل کار ساخت و سازهای غیرمجاز و پلمب آنها، تنظیم لوایح و ارسال آنها به کمسیون ماده ۱۰۰ و اجرای احکام صادره و همچنین بازدید و گشت زنی مستمر در سطح شهر جهت ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز از وظایف واحد اجراییات شهرداری است.

ادامه مطلب
تهران در محاصره دو فرونشست

وی با اشاره به برخورد جدی و قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح منطقه یک شهرداری، از کاهش چشمگیر این تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: این منطقه جزو پیشتازان مقابله با تخلفات ساخت و ساز در سطح شهرداری قزوین بوده و مانع از گسترش مرزهای شهری خارج از محدوده معین شده است.

بهنام زاده خاطرنشان کرد: بیشتر تخلفات ساختمانی منطقه یک، مربوط به ساخت و سازهای بدون پروانه است که این واحد با جلوگیری و توقف عملیات مانع از ادامه کار آنها شده است.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا