اخباراخبار معماری

بایدبه سرانه فضاهای آموزشی در کشور اضافه شود

رخشانی مهر مطرح کرد
باید ۳مترمربع به سرانه فضاهای آموزشی در کشور اضافه شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: سرانه فضاهای آموزشی در شرایط فعلی ۵/۲ متر مربع و سرانه مطلوب ۸/۴ متر مربع تخمین زده شده است که باید ۳ متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم.

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس که در برنامه تلویزیونی شبکه یک حضور داشت گفت: این روزها تعطیلی مدارس که به دنبال شیوع کرونا در کشور ایجاد شد، فرصتی به دست داد تا بتوانیم برای تعمیرات جزئی و اساسی مدارس وقت بیشتری داشته باشیم. انجام این تعمیرات البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

وی درباره پروژه‌های ساخت مدارس نیز بیان کرد: این پروژه‌های در دست احداث هم با سرعت خوبی در حال اجراست.

رخشانی مهر درباره منابع ساخت این پروژه‌ها نیز گفت: منابع مدرسه سازی متنوع است. ما اعتبارات از محل ملی، استانی (اعتبارات دولتی) و خیرین مدرسه ساز را داریم و یک تشکل قوی داریم به نام جامعه خیرین مدرسه ساز که در کنارمان هستند و یک عمر بیش از ۲ دهه هست که در کنار دولت به مدرسه سازی می‌پردازند.

۲۰ درصد مدارس کشور را شامل می‌شود

جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان‌ها داده است و میانگین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده ۲۰ درصد مدارس کشور را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
تصمیمات شتابزده، تهدید بافت تاریخی شهرها

وی ادامه داد: سرانه فضاهای آموزشی در شرایط فعلی ۵/۲ متر مربع و سرانه مطلوب ۸/۴ متر مربع تخمین زده شده است که باید ۳ متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم در عین حال ۱۰ استان کشور کمتر از سرانه فضای آموزشی هستند و باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم. فضاهای آموزشی ساخته شده طی سال‌های اخیر فضاهای مقاوم با معماری دارای هویت ایرانی اسلامی هستند. همچنین اعتبارات در سال ۹۸، ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن محقق شد و این رقم برای ۹۹ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است علاوه بر آن سال گذشته هزار و ۵۰۰ تعهدات خیرین مدرسه ساز را شاهد بودیم. سال گذشته ۱۸ استخر ورزشی را تحویل آموزش و پرورش استان‌ها دادیم همچنین ۱۵۰ سالن ورزشی به طور مستقل به دانش آموزان اختصاص یافت. سال ۹۸ همچنین ساخت هزار زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه ساز صرفاً افراد پولداری نیستند و گاهی افرادی با درآمد متوسط در مدرسه سازی مشارکت کردند، گفت: اخیراً در سیستان و بلوچستان مادری از استان البرز ۲۱ النگوی خود را برای مدرسه سازی اهدا کرد و خیر دیگری مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان این النگوها را خریداری کرد و این مبلغ را برای مدرسه سازی هزینه خواهد کرد. همچنین این النگوها را هم به موزه خیرین مدرسه ساز اهدا می‌کند.

ادامه مطلب
لزوم حفظ باغات پیرامون شهرهای استان سمنان

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا