اخباراخبار شهرسازی

ارائه چارچوبی برای تنوع در حجم و نمای ساختمان ها

ارائه چارچوبی برای تنوع در حجم و نمای ساختمان ها در جلسه شورا

کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان ‌های پهنای سکونت براساس پاکت حجمی» در جلسه شورا به تصویب رسید.

به گزارش آرکاو به نقل از مهر، کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنای سکونت بر اساس پاکت حجمی» در صد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

علی اعطا طراح این طرح در جریان صد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنای سکونت بر اساس پاکت حجمی» اظهار کرد: در طرح جامع تهران ظرفیتی پیش بینی شده که تحقق آن دست معماران را در طراحی‌های خلاقانه باز می‌کند اما استفاده از آن مغفول مانده است.

وی ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت، کیفیت طرح‌های معماری در قطعات شهری ارتقا پیدا می‌کند و سیما و منظر شهری بهبود می‌یابد.

از این ویژگی‌ها می‌توان در راستای آسایش اقلیمی نیز استفاده کرد

در یک قاعده کلی در ۶٠ درصد شمالی قطعات زمین در شهر امکان ساخت و ساز وجود دارد، این در حالی است که در طرح جامع عنوان شده که در پهنه‌های سکونت که میزان آنها کم هم نیست طراح این امکان را دارد که این ۶٠ درصد سطح اشغال را در یک محدوده ٧٠ درصدی از سطح زمین مستقر کند.

ادامه مطلب
رستوران و تالار دا | دفتر معماری تموز

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: به یک معنا برای استقرار حجم ساختمان محدوده مجاز و جای بازی در نظر گرفته شده تا امکان تنوع در حجم ساختمان در سمت نمای بیرونی و یا سمت حیاط ایجاد کرد. از این ویژگی‌ها می‌توان در راستای آسایش اقلیمی نیز استفاده کرد.

وی گفت: در طرح پیشنهادی ما عنوان شده تا با استفاده از این ظرفیت طرح جامع که بیش از ١٢ سال مغفول مانده، شهرداری در یک بازه زمانی مشخص دستور العملی را تهیه کند تا بتوانیم در طراحی‌های جدید ساختمان‌ها و سیما و منظر شهری به معماری کیفیت بهتری ببخشیم.

کلیات این لایحه با ١۵ رای موافق و یک رای مخالف از مجموع ۱۶ نفر عضو حاضر در صحن به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا