اخباراخبار شهرسازی

احداث جاده‌های قابل تنظیم در لوگنو سوئیس

احداث جاده‌های قابل تنظیم در لوگنو سوئیس

مدیران شهر لوگنو واقع در جنوب کشور سوئیس در نظر دارند به منظور جان بخشیدن دوباره به دریاچه این شهر در یکی از سواحل آن جاده‌هایی زیبا و یک باغ شناور احداث کنند.

به گزارش آرکاو به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران ایتالیایی با همکاری برنامه‌ریزان شهری لوگنو از طرح خود برای ایجاد پیوند بین این شهر و دریاچه زیبای لوگنو رونمایی کردند. پروژه جدید فضاهای عمومی پویایی را در کرانه دریاچه لوگنو در برخواهد گرفت که از جاده‌هایی تشکیل خواهد شد که قابلیت تنظیم دوباره دارد؛ به این صورت که در صورت تمایل، طراحان می‌توانند تعداد جاده‌ها را به صفر برسانند و یک فضای عمومی سبز ساده ایجاد کنند.

طراحی منحصر به فرد این فضای عمومی به گونه‌ای است که در ساعت مختلف روز و با توجه به میزان نیاز کاربری، می‌توان تعداد جاده‌ها را تغییر داد چرا که این مسیرها برای تردد عابران پیاده در نظر گرفته شده است و تعداد عابران در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند.

سیستم جاده‌ای بی‌نظیر ساحل لوگنو

سیستم جاده‌ای بی‌نظیر ساحل لوگنو با سایر علائم هوشمند تلفیق خواهد شد تا مبلمان خیابانی را شکل دهد و حتی زیرساخت‌هایی برای تولید انرژی تجدیدپذیر ایجاد کند و در نهایت محیطی سبزتر برای عابران دوستدار طبیعت بوجود آورد.

ادامه مطلب
فردوس نمادی از فرهنگ تاریخ و معماری در خراسان جنوبی است

در حال حاضر، شلوغی و تردد زیاد خودروها در جاده اصلی ساحل لوگنو باعث فاصله گرفتن مردم از این ساحل شده است که معماران برای حل این مسئله ایده‌های زیادی را مطرح کرده‌اند. از میان ایده‌های پیشنهاد شده، مدیران شهری طرح احداث سیستم جاده‌ای قابل تنظیم دوباره در کنار فضای سبز را به عنوان بهترین ایده انتخاب کردند که قرار است این طرح به زودی به مرحله اجرا درآید.

طراحی جدید ساحل دریاچه لوگنو، علاوه بر سیستم جاده‌ای منحصر به فرد خود، یک فضای سبز پویا، فضاهای عمومی مخصوص پیاده‌روی، فضاهای بازی برای کودکان و بزرگ‌ترها و یک زمین بسکتبال را در بردارد. علاوه براین، معماران در نظر دارند یک جزیره شناور روی دریاچه احداث کنند که از طریق پیاده‌روهای سنگ‌چین برای عموم مردم قابل دسترسی خواهد بود. باغی سرسبز روی جزیره شناور ایجاد خواهد شد تا تنوع زیستی و گیاهان بومی دریاچه لوگنو را در ذهن مردم یادآوری کند. ساحل جدید از علائم هوشمند، مبلمان زیبای خیابانی، تکنولوژی انرژی تجدیدپذیر جذب گرما و مجموعه‌ای از مراکز حمل‌ونقل برخوردار خواهد بود که امکان رفت‌وآمد مردم از ساحل به شهر و بر عکس را فراهم می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا