اخباراخبار شهرسازی

شهر دوستدار کتاب ، دروازه توسعه پایدار

شهر دوستدار کتاب، دروازه توسعه پایدار

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان شهر دوستدار کتاب را دروازه توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: کتابداران سفیران دانش و مطالعه هستند.

به گزارش آرکاو به نقل از ایمنا، محمدرضا برکت در آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه های منطقه شش، افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در محلات را در گرو ایجاد روش های نوین ارائه خدمات و جذب جوانان و مشتاقان مطالعه به سمت کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه دانست.

وی کتابداران را سفیران دانش و مطالعه عنوان کرد و گفت: برای افزایش سرانه کتابخوانی و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب باید روش‌های نوین و مبتنی بر فن‌آوری‌های روز دنیا را در دستور کار قرار داد و در این رهگذر تمامی دستگاه‌ها باید به میدان آمده و از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی خود برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند تا بتوانیم به سمت یک شهر دوستدار کتاب برویم.

شاهد تغییر ذائقه شهروندان در سبک زندگی آن ها هستیم

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان به روزرسانی سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌ها را یکی از راه های جذب دوستداران مطالعه به سوی این اماکن دانست و گفت: همانگونه که معماری و طراحی خانه‌ها امروزه متحول و مدرن شده است و شاهد تغییر ذائقه شهروندان در سبک زندگی آن ها هستیم، باید خدمات خود را در مدیریت شهری به روز، مدرن و در راستای خوشایند شهروندان ارائه کنیم تا با استقبال جامعه مخاطب مواجه شود و علاوه بر تأثیرگذاری لازم، هزینه‌های انجام شده در این حوزه توجیه اقتصادی و بهره‌وری لازم را داشته باشد.

ادامه مطلب
دانشکده‌های معماری از کنترل بحران غافلند

وی شهر دوستدار کتاب را شهری دانش محور و پویا دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید بنیه علمی شهر که شامل مدیریت شهری و شهروندان است تقویت شود.

برکت تاکید کرد: در صدد هستیم تا با استفاده از تکنولوژی، تولید محتوا، تولید و انتشار کتاب‌های گویا، برگزاری تورهای فرهنگی گردشگری کتابخوانی یک روزه برای دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و بازدید از سالن های مطالعه و کتابخانه های سطح منطقه، شهری دوستدار کتاب داشته باشیم و امیدواریم شاهد باشیم کتاب در سبد فرهنگی خانوارهای اصفهانی همواره در اولویت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا