اخباراخبار شهرسازی

گردنه پُشته در مسیر جاده سمیرم؛یاسوج حذف می‌شود

گردنه پُشته در مسیر جاده سمیرم ؛ یاسوج حذف می‌شود

به گزارش آرکاو و نقل از ایرنا؛ محمدصادق وجدی اظهارداشت: سال‌هاست این گردنه باعث بروز حوادث و تصادف تلخی شده و حتی سابق بر این قول‌هایی مبنی بر حذف و برداشتن آن داده شده بود.به گفته وی امروز با اجرای طرح چهارخطه کردن جاده سمیرم – یاسوج در کریدور شمال به جنوب کشور حذف این گردنه با ۴۰۰ متر ارتفاع و سختی عبور و تردد بویژه در برف و یخبندان زمستانی، در طرح دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۳۲ کیلومتر از این جاده از سمت سمیرم اصفهان با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه از اواخر سال گذشته آغاز شد و بخش زیادی از کار در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وجدی با اشاره به وجود برخی معارض اجتماعی از جمله مراتع و زمین‌های متعلق به عشایر در کندی روند برخی از نقاط اجرای طرح تصریح کرد: ۲ تونل در این محور چهارخطه احداث خواهد شد که طول هر ۲ سرجمع به ۷۰۰ متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۸۵ پل بر روی آبراهها و دره های در مسیر عملیات اجرایی این طرح بنا می‌شود، افزود: ۸۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در این طرح کار می کنند که پیش بینی ما خاکبرداری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب خاک و خاکریزی به میزان یک میلیون و ۲۵۰هزار متر مکعب است.

ادامه مطلب
پیرنیا بیماری‌ معماری مدرن را می‌شناخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق گزارش پیمانکار این پروژه افزون بر ۶ میلیارد تومان از زمان آغاز ساخت راه تا به امروز در مرحله اول اجرای طرح هزینه و صرف شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم در همین پیوند اظهار داشت: پیمانکار این طرح ملی در دو نقطه از مسیر، از کیلومتر یک تا هفت و کیلومتر ۱۷ تا ۲۳ فعالیت های خود را دنبال می‌کند.

کاهش مسکلات تردد و برفروبی در چهارمحال و بختیاری

علی رضا طایی اضافهکرد: با چهارخطه شدن این مسیر از سمیرم تا پل گرداب(قره) استان چهارمحال و بختیاری مشکلات تردد و برفروبی بویژه در فصل زمستان به حداقل ممکن می‌رسد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: موضوع حذف گردنه پشته و چهارخطه کردن این جاده را بارها از وزیر سابق راه و معاونان فعلی و سابق وزارت راه و شهرسازی درخواست و پیگیری کردیم.

اصغر سلیمی به تعدد کشته‌ها و مصدومان جاده یاسوج به سمیرم اشاره‌ای داشت و ادامه داد: این موضوع بویژه در تعطیلات عید نوروز و پایان هفته ها که تردد خودرویی این محور چندین برابر می‌شود بیشتر رخ می نماید و کام هموطنانمان را تلخ می‌کند.

ادامه مطلب
مشمولان واگذاری مسکن ملی پایان اردیبهشت معرفی می‌شود

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تامین اعتبار میلیاردی اجرای این طرح ملی و انتخاب پیمانکار قوی، عملیات احداث و اجرای این پروژه با دقت و کیفیت خوبی دنبال شده و به اتمام برسد.

غلام ‌محمد زارعی نماینده مردم دنا و کهگیلویه در مجلس دهم، اواخر شهریور ماه سال گذشته به یکی از رسانه ها گفته بود: ۴۲ کیلومتر از چهارخطه کردن جاده ۱۵۰ کیلومتری بابامیدان – یاسوج – سمیرم انجام شده و ۳۰ کیلومتر دیگر با قرارداد ۷۵ میلیارد تومان با شرکت‌های مختلف در دست اجراست.

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده و در ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا