اخباراخبار شهرسازی

مسئولان یک تصمیم جدی در مورد خانه‌های خشتی بگیرند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:
مسئولان یک تصمیم جدی در مورد خانه‌های خشتی بگیرند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: متاسفانه بیشترین خسارت مالی و جانی به هنگام وقوع زلزله به خانه‌های خشتی موجود در روستاها وارد می‎شود، پیشنهاد می‎کنیم یک بار برای همیشه تصمیم جدی در خصوص خانه‌های خشتی بگیرند و این خانه‎ها را به خانه‌های امن‌تر تبدیل کنند.

زهرا ساعی  ضمن ابراز تاسف از جان باختن پنج تن از اهالی روستای ورنکش میانه در حادثه زلزله اخیر، گفت: از حضور به موقع و اقدامات مسئولان کشوری و استانی به ویژه استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، بسیج و سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای امدادی و عملیاتی در منطقه حادثه قدردانی می‎کنیم.

وی اضافه کرد: با استاندار آذربایجان شرقی در تماس هستیم و وضعیت لحظه به لحظه رصد می‎شود، طبق گزارشات، تعداد کمی از مصدومان در مراکز درمانی بستری بوده و تعداد زیادی نیز در همان لحظات اولیه سرپایی درمان شده‌‍‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به عنوان متولیان مسکن‌سلزی در کشور باید چاره‌ای بیندیشند، هر چند اقدامات زیادی در طول سال‌های گذشته انجام شده است، اما کافی نیست.

ادامه مطلب
پایان مرمت پل تاریخی «کلهر» در پلدختر

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری زلزله‌خیز بوده و شاهد وقوع زمین لرزه‌هایی در نقاط مختلف کشور هستیم، از این رو قبل از بروز خسارت و داغدار شدن تعدادی از هم وطنان باید چاره اندیشی شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا