تأليفاتکتابمعرفی کتاب

رویاهایت را بساز | کریستی هیل

انتشار کتاب رویاهایت را بساز

نویسنده: کریستی هیل
مترجم: محمّدصادق فلاحت؛ (دانشیار گروه معماری دانشگاه زنجان)
طراحی گرافیک و صفحه آرایی: پدرام فاهمی
ناشر: پادینا
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷
تعداد صفحه: ۳۶
قیمت: ۱۵/۰۰۰ تومان


 

معرفی کتاب رویاهایت را بساز

تصویرسازی ذهنی از مهمترین عوامل ایجاد خلاقیت در کودکان است. کتاب “رؤیاهایت را بساز” با دست‌مایه قرار دادن ساختمان‌ها و فضاهای معماری، محرکی برای شکوفایی خلاقیت در کودکان فراهم آورده است تا آنها متفاوت به جهان نگاه کنند و بیاموزند که می‌توانند به موضوعات جدیدی بیاندیشند، فضاهای متفاوتی طراحی کنند، فرم‌های جالبی بیافرینند و در نهایت هنرمندان و معمارانی مؤلف باشند.

نقطه آغاز خلق کتاب رویاهایت را بساز

خانم کریستی هیل، نویسنده و تصویرگر کتاب حاضر که جوایز متعددی در حوزه تصویرگری کتاب کودک از آنِ خود کرده است، نقطه آغاز خلق کتاب “رؤیاهایت را بساز” را به نخستین دیدارش از کلیسای ساگرادا فامیلای شهر بارسلون مرتبط می‌داند. لحظه‌ای که آن ساختمان، قلعه‌های شنی‌ای را که در دوران کودکی در کنار ساحل دریا می‌ساخته را برایش تداعی کرده است. آن مواجهه، این ایده را در او به وجود آورد تا در این کتاب به تبیین شکل‌گیری ساختمان‌ها و فضاهای معماری بر اساس بازی‌ها، شعرها و رؤیاهای کودکان بپردازد. او در این کتاب به راه‌های ساده و بنیادینی که کودکان می‌توانند فضای معماری بیافرینند، اندیشیده و شباهت‌های ساختمان سازی کودکان و بناهای شاخص جهان را با تصاویر زیبا و تأثیرگذار به تصویر کشیده است.

ادامه مطلب
دانشنامه معماری بیومیمیکری و بیوفیلی

در روایت پارسی کتاب، تلاش شده ضمن پایبندی به مفاهیم نسخه اصلی، با توجه به فرهنگ و ادب کودکان پارسی زبان، فضایی دلنشین، گویا و آموزنده به رویشان گشوده شود. با تمام کاستی‌ها امیدوارم این روایت برای کودکان ایرانی و رشد و شکوفایی هنر و معماری این سرزمین باستانی مفید افتد.محمّدصادق فلاحت – تابستان ۱۳۹۷

متن پشت جلد کتاب رؤیاهایت را بساز

ساختمان سازی کودکان همانند یک شعر، پیچیده است، این کتاب کودکان را با بناهای شاخص جهان آشنا می کن و به آنها نشان می دهد خلاقیت آنها کمتر از معماران بزرگ نیست.همچنین این کتاب ترکیبی بی نظیر از بازی های خلاقانه و تجربه های هیجان انگیز کودکان را ارائه می دهد تا کودکان تصورات و کارهای خلاقانه معماران را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا