رویدادهامسابقات داخلی

جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد

دعوت از علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد

امکان ثبت‌نام فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی در نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد فراهم شد و علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود:متقاضیان می‌توانند از امروز با مراجعه به تارنمای جشنواره به آدرس http://www.sabatfestival.com برای ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: موضوع اصلی جشنواره میراث جهانی، تاریخی و معنوی است.

وی اظهار داشت: توجه به میراث جهانی و تاریخی کشور به ویژه بافت تاریخی و ثبت جهانی شده‌ یزد و لزوم شناخت، نگهداری و احیای آن، نشر و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی با توجه به میراث گذشتگان، شناساندن و معرفی بناهای تاریخی، آیین‌های مذهبی، صنایع دستی، مشاغل سنتی، مشاهیر و شخصیت‌های تاریخ‌ساز و تاثیرگذار، رسوم و آداب کهن اجتماعی، گنجینه‌های میراثی و جاذبه‌های گردشگری ایران و آموزش و ترغیب فیلمسازان و هنرمندان به ویژه نسل جوان به تولید آثار فرهنگی و هنری با مضامین و مفاهیم انسانی و جلوه‌گر ساختن میراث معنوی پیشینیان از اهداف جشنواره است.

کمک به تثبیت و تحکیم هویت فرهنگی در بافت تاریخی

دبیر جشنواره فیلم ساباط توجه به فرهنگ بومی و ترویج سنت‌های دینی و آیینی و حفظ و احیای آن‌ها ، حفظ و احیای آداب و سنت‌های اجتماعی و توجه به میراث ناملموس کمک به تثبیت و تحکیم هویت فرهنگی در بافت تاریخی، توجه به مدیریت انرژی، سازه های آبی و حفظ محیط زیست در تمدن کاریزی و افزایش مشارکت مردمی در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ایجاد انگیزه در آنان برای حفظ و احیای یادگارهای تاریخی از دیگر اهداف جشنواره بیان کرد.

ادامه مطلب
مراسم «بزرگداشت دکتر باقر آیت الله زاده شیرازی»؛ بهمراه سخنرانی های بخش “نویافته های معماری”

جوادیان زاده با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش‌های مسابقه و اصلی در دیماه سال جاری برگزار می شود گفت: فیلم های ارسالی باید کمتر از ۳۰ دقیقه و بعد از سال ۱۳۹۴ تولید شده باشد.

وی تصریح کرد: برای شرکت در جشنواره تکمیل فرم ثبت نام فقط از طریق سایت جشنواره امکان پذیر است و دریافت کد رهگیری از سایت به ازای هر اثر ثبت شده الزامی است.

«ساباط» به معنی پوشش و سقف راه، توالی سایه و نور در کوچه‌های خشتی را برای رهگذران فراهم می‌آورد، این میراث کهن معماری، همبستگی و آسایش را به مردم می‌بخشد، بر همین وجه تشابه، هنرسینما از توالی تصویر و آمد و شد نور و سایه شکل می گیرد و استعاره‌ای از مفهوم راستین زندگی را برای همدلی انسان‌ها بر پرده نقش می‌زند.

گاهنامه جشنواره

پایان مهلت ثبت ‌نام و ارسال آثار: ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸
زمان برگزاری جشنواره: ۱۴ الی ۱۶ دی ماه ۱۳۹۸
اختتامیه: ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸
 
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا